موزه هنر مدرن فرانکفورت از دیدنی های فرانکفورت

موزه هنر مدرن فرانکفورت از دیدنی های فرانکفورت

موزه هنر مدرن فرانکفورت، هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این موزه هنر در سال ۱۹۹۱ در ساختمان بسیار مدرن رونمایی شد و از آن سال به بعد …

موزه هنر مدرن فرانکفورت، هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این موزه هنر در سال ۱۹۹۱ در ساختمان بسیار مدرن رونمایی شد و از آن سال به بعد توانست به خوبی به لحاظ محتوایی و کیفی رشد کند و به همین علت است که علاوه بر اینکه هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند هر ساله از هنر‌های نوین رونمایی می‌کند.

هر گردشگری که به هنر علاقه‌مند باشد می‌تواند به این موزه برود. این موزه دارای قسمت‌های ثابت و قسمت‌های موقت گالری نقاشی‌های مختلف است. موزه دارای تاریخچه پر هیاهویی است و در چندین سال مورد مرمت قرار گرفته است. معماری ساختمان بسیار جالب و به صورت مثلثی است که داخل آن متشکل از راهرو‌های مختلف است.

موزه هنر مدرن فرانکفورت | یوروپ تورز

آشنایی با موزه هنر مدرن فرانکفورت

موزه هنر کشور آلمان هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. موزه هنر مدرن فرانکفورت توانسته با بیش از ۵۰۰۰ اثر هنری از عهد معاصر تبدیل به بزرگترین و اولین گالری هنری در جهان بشود. این موزه در ساختمانی مثلثی شکل با جالب‌ترین معماری قرار گرفته است. برخی افراد به دلیل داشتن ساختمان مثلثی به آن برش کیک می‌گویند. در موزه هنر شما می‌توانید آثار بسیار زیادی از هنر‌های نقاشی سه بعدی و انتزاعی و تجسمی را مشاهده کنید. اغلب این آثار به گونه‌ای هستند که حالات خطای دید و تابلو‌های سه بعدی را به خوبی با مهارت خاص به تصویر کشیده است.

این موزه از آثار دیگری صنایع دستی سبک مدرن نیز رونمایی می‌کند. موزه هنر مدرن فرانکفورت جزء اولین موزه‌هایی است که در سطح ملی و بین‌المللی در عرصه هنر فعالیت دارد. در این موزه همواره از آثار بیش از ۴۵۰ هنرمند مشهور از سال ۱۹۶۰ تا کنون رونمایی شده است. بازدید‌کنندگان می‌توانند در ساعاتی که موزه باز است برای بازدید مراجعه کنند.

ساعات بازدید از موزه هنر مدرن فرانکفورت

برای بازدید از موزه هنر مدرن فرانکفورت می‌توانید همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ عصر به موزه هنر فرانکفورت مراجعه داشته باشید. این موزه روز‌های یکشنبه تعطیل است و چهارشنبه‌ها تا ساعت ۲۰ باز است. مدت زمانی که برای بازدید از این موزه نیاز است ۲ تا ۳ ساعت می‌باشد. موزه فرانکفورت دارای بخش‌های مختلفی است که یکی از بخش‌های ZOLLAMT است که توانسته است محبوبیت بالایی کسب کند. موزه ZOLLAMT هم در همین ساعات قابل بازدید است. موزه زولا مربوط به هنرمند معاصر آلمانی است.

کارگاه ها و رویداد های موزه هنر فرانکفورت

در موزه هنر فرانکفورت کارگاه‌ها و رویداد‌های مختلفی برای گروه سنی مختلف کودکان، گردشگران و نوجوانان برگزار می‌شود که گردشگران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. راهنمای تور و گردشگران نیز طبق برنامه‌های زمانی مختلف برای راهنمایی گردشگران در موزه هستند که برای استفاده از کارگاه مورد علاقه خود و فرزندان خود می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید. در این موزه قسمت‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها به صورت برنامه زمانی خاص بازدید کنید. رویداد‌های این موزه شامل کارگاه‌های نانو، کارگاه‌های هنری مختلف است.  

اغلب رویداد‌هایی که در موزه برگزار می‌شود شامل تور‌های راهنما برای بازدیدکنندگان است. برای اطلاع از زمان دقیق برگزاری این تور‌ها می‌توانید به وب سایت موزه مراجعه کنید. این تور‌ها به دو صورت مجزا برای کودکان و بزرگسالان برگزار می‌شود.

نمایشگاه ها و آثار موزه هنر فرانکفورت

در موزه هنر مدرن فرانکفورت بخش‌های مختلفی جهت بازدید گردشگران قرار گرفته است که از آن‌ها می‌توان به بخش آثار و گالری نقاشی، گالری فیلم‌ها، گالری عکس‌های مختلف، کتابخانه و گالری ZOLLAMT اشاره کرد. علاوه بر این‌ها در موزه فهرستی از معرفی آثار هنرمندان و نام آن‌ها به صورت آنلاین در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفته است تا بتوانند به راحتی با آثار سبک‌های مختلف هنرمندان آشنا شوند که به جذابیت این موزه افزوده است.

یکی از بخش‌های مهم موزه به نام هنرمند آلمانی کارل استروه است که ۶۵ اثر از وی در این موزه با بهترین شرایط نگهداری می‌شود. اغلب آثار هنری وی به سبک مینیمالیسم است. در قسمتی از موزه هنر‌های تجسمی قرار دارد و شامل مجسمه‌های کارگردان‌های معروف آلمان است. در این قسمت تندیس‌ها در شرایط مناسبی نگهداری می‌شوند. همچنین برای بازدید از آثار این کارگردان‌ها می‌توانید به بخش گالری فیلم موزه هنر مدرن فرانکفورت مراجعه کنید و بیشتر با آثار این هنرمندان آشنا شوید.  

در موزه هنر مدرن فرانکفورت بخش‌هایی برای نمایش آثار موقت وجود دارند. این بخش‌ها اغلب مربوط به هنرمندان جوان است که توانسته‌اند آثار خود را در این موزه به نمایش بازدید‌کنندگان بگذارند. آثار دیگری از هنرمندان محبوبی چون ریچارد آر چاکر، بیل بولینگر و‌گری کوهن و غیره در این نمایشگاه دیده می‌شود. موزه در برگیرنده آثار پیتر‌ایده از معماران این ساختمان است. پیتر‌ایده نزدیک به ۷۴ اثر در این موزه قرار داده است. در داخل موزه کافی شاپ جهت سرو نوشیدنی وجود دارد. گردشگران می‌توانند جهت استراحت از این مکان زیبا استفاده کنند.

معماری ساختمان موزه هنر فرانکفورت

معماری ساختمان موزه هنر مدرن فرانکفورت توجه بسیاری از معماران را به خود جلب کرده است. ساختمان موزه به صورت مثلثی شکل طراحی شده است. ورودی این ساختمان دارای پله‌های باریک با معماری خاص است که همه گردشگران ابتدا از آن عبور می‌کنند این پله طولانی نیستند و به سبب معماری به زیبایی طراحی شده‌اند. البته برای ورد به ساختمان از آسانسور‌ها هم می‌توانید استفاده کنید.

معماری کلی ساختمان با الهام‌گیری از حالت ساخت شهر فرانکفورت است. داخل ساختمان موزه هنر مدرن فرانکفورت به گونه‌ای طراحی شده است که گردشگران ابتدا وارد راهرو‌های داخلی می‌شوند که از طریق آن‌ها وارد اتاق‌های مختلف آثار هنری می‌شوند. این اتاق‌ها به وسیله راهرو‌های طولانی به یکدیگر راه دارند. این سبک معماری باعث شده علاوه بر هدایت گردشگران در مدت زمان کوتاه تمامی آثار به رؤیت گردشگران برسد.

مساحت کلی این موزه به ۴۰۰۰ متر مربع می‌رسد. بخش اعظم آن متعلق به آثار گالری‌های ثابت است و بخشی از آن متعلق به گالری‌های موقتی است. در این موزه در بازه زمانی مختلف گالری‌های موقت دیده می‌شود که جذابیت موزه را دوچندان می‌کنند.

معماری ساختمان موزه  | یوروپ تور

امکانات موزه هنر مدرن فرانکفورت

برای گردشگران امکانات زیادی در داخل موزه تدارک دیده شده است. با توجه به اینکه موزه در سطح بین‌المللی بازدید‌کننده دارد، مسئولین موزه تدابیری جهت رفاه حال گردشگران قرار داده‌اند. امکانات موزه شامل موارد زیر است:

  • راهنمای تور و راهنمای گردشگران که اغلب روز‌ها از ساعت ۱۱
    در موزه هستند.
  • پارکینگ‌های عمومی
  • محل‌های استراحت شامل صندلی‌های داخل سالن‌ها و اتاق
    استراحت
  • ورود سگ به موزه بلامانع است.
  • برگزاری کارگاه و رویداد‌ها برای سنین مختلف
  • کتابخانه با بیش از ۵۰۰۰ جلد کتاب 
  • آسانسور برای رفتن به طبقات مختلف
  • تور‌های راهنمایی موزه که هر شنبه برگزار می‌شود.

بازدید از ZOLLAMT MMK

بخش اعظمی از موزه هنر مدرن فرانکفورت به ZOLLAMT تعلق دارد. در این قسمت حدود ۳۰. ۰۰۰ آثار متعلق به هنر‌های اروپایی و آسیایی قرار دارد و همگان می‌توانند از آن بازدید کنند. این بخش شامل آثار هنری گذشته و معاصر می‌باشد. چنانچه بخواهید از آثار هنری آسیا و اروپا بازدید کنید می‌توانید به این قسمت مراجعه کنید. نزدیک به ۷۰ اثر از هنرمند معاصر زولا در این موزه نگهداری می‌شود. اغلب آثار وی به سبک مدرن طراحی شده است. برای بازدید از بخش‌های خاص این موزه هزینه پرداخت می‌شود و در کل بازدید از موزه در قسمت‌های عمومی آن بدون هزینه است.

موزه برای محققین و دانش آموزان

این موزه برای محققین و دانش‌آموزان بهترین مکان است. موزه هنر مدرن فرانکفورت دارای کتابخانه‌ای عظیم است که محققین برای تحقیقات خود می‌توانند از این کتابخانه استفاده کنند. همه روزه کارگاه‌ها و رویداد‌های مختلفی در این موزه برگزار می‌شود که مخصوص کودکان و نوجوانان است. در این رویداد‌ها هدف آشنا نمودن کودکان با آثار هنری و آثار علمی معاصر و گذشته است.  

تاریخچه هنر مدرن فرانکفورت

موزه در سال ۱۹۸۱ ساخته شد. در سال ۱۹۸۳ توانست برنده جوایز مختلف در عرصه هنر شود. در سال ۱۹۸۷ به سبب زلزله دچار خسارت شد اما مجدد مورد بازسازی قرار گرفت و سرانجام در سال ۱۹۹۱ افتتاح شد. در سال ۲۰۰۷ به سبب توسعه و گسترش مورد بازسازی قرار گرفت.

چرا موزه هنر مدرن فرانکفورت

موزه هنر مدرن فرانکفورت یکی از گالری‌های بسیار معروف و محبوب در سطح ملی و بین‌المللی است که تا کنون توانسته است آثار بسیاری از هنرمندان معاصر آلمانی و بین‌المللی را در خود قرار بدهد. این موزه با هدف به نمایش گذاردن سبک‌های هنری مدرن در صدد ایجاد فرصت برای بیان‌ایده‌ها و به نمایش گذاردن مهارت‌ها در سطح جهانی است. گردشگران زیادی از سراسر دنیا به این موزه می‌آیند تا از دستاورد‌های این موزه بازدید کنند.

همواره موزه برای علاقه‌مندان به هنر مکان معروف و مشهوری است. برای آشنایی با بیش از هزاران اثر مدرن هنری می‌توانید به این موزه بروید و از نزدیک فضای پیرامون آن را مشاهده کنید. در موزه هنر مدرن فرانکفورت کارگاه‌های خلاقانه و رویداد‌های بسیاری تدارک دیده شده است که برای کودکان بسیار مفید است. همچنین کتابخانه‌ای که در این موزه قرار دارد مکان بسیار خوبی برای محققین است.

موزه هنر فرانکفورت توانسته در بین هنرمندان محبوبیت بالایی جهت جامع بودن خود کسب کند. این موزه مساحت ۴۰۰۰ متر مربع دارد که آثر بسیار زیادی از هنر‌های تجسمی و نقاشی را در خود جای داده و به همین سبب جامع‌ترین گالری آثار هنری در آلمان به شمار می‌آید. این موزه ویژگی‌هایی مانند نمایش خلاقیت‌ها و آثار آسیایی و اروپایی دارد. راهنمایان تور در موزه به زبان انگلیسی و آلمانی هستند.

بازدید از موزه هنر فرانکفورت

بازدید از موزه هنر فرانکفورت به معیار‌ها و دلایل گوناگونی بستگی دارد. اغلب تور‌ها به مقصد فرانکفورت هستند و در کنار بازدید از جاذبه‌های دیدنی فرانکفورت از این موزه مدرن هم بازدید می‌کنند. بازدید از موزه هنر فرانکفورت برای تمامی سنین مناسب است و اتاق‌های استراحت وجود دارند که می‌توانید پس از بازدید از موزه برای استراحت به آنجا بروید. با استفاده از اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی و همچنین مترو می‌توانید برای رسیدن به این موزه استفاده کنید. شنبه‌ها در موزه فرانکفورت تور‌های رایگان برای بازدید از آثار هنری به همراه لیدر تور انگلیسی زبان برای گردشگران اجرا می‌شود.

بازدید از موزه هنر فرانکفورت | یوروپ تور

سوالات متداول موزه هنر مدرن فرانکفورت

موزه هنر مدرن فرانکفورت دارای چند اثر هنری است؟

موزه هنر مدرن فرانکفورت توانسته با بیش از ۵۰۰۰ اثر هنری از عهد معاصر تبدیل به بزرگترین و اولین گالری هنری در جهان بشود.

ساعات و روزهای بازدید از این موزه چگونه است؟

برای بازدید از موزه هنر مدرن فرانکفورت می‌توانید همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ عصر به موزه هنر فرانکفورت مراجعه داشته باشید. این موزه روز‌های یکشنبه تعطیل است و چهارشنبه‌ها تا ساعت ۲۰ باز است.

تاریخچه مختصر این موزه چیست؟

موزه در سال ۱۹۸۱ ساخته شد. در سال ۱۹۸۳ توانست برنده جوایز مختلف در عرصه هنر شود. در سال ۱۹۸۷ به سبب زلزله دچار خسارت شد اما مجدد مورد بازسازی قرار گرفت و سرانجام در سال ۱۹۹۱ افتتاح شد. در سال ۲۰۰۷ به سبب توسعه و گسترش مورد بازسازی قرار گرفت.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!