موزه سگ های سنت برنارد | معرفی – تصاویر – تاریخچه

موزه سگ های سنت برنارد | معرفی – تصاویر – تاریخچه

موزه سگ های سنت برنارد، یکی از شش موزه حیوانات در جهان می‌باشد که به طور اختصاصی در زمینه پرورش و نگهداری سگ ملی سوئیسی فعالیت می‌کند. این موزه علاوه بر …

موزه سگ های سنت برنارد

موزه سگ های سنت برنارد، یکی از شش موزه حیوانات در جهان می‌باشد که به طور اختصاصی در زمینه پرورش و نگهداری سگ ملی سوئیسی فعالیت می‌کند. این موزه علاوه بر این که محل زندگی صد‌ها سگ بالغ و توله سگ سنت برنارد می‌باشد، زمینه بازدید از آن‌ها را نیز برای علاقه مندان فراهم کرده است.

موزه سگ های سنت برنارد | معرفی - تصاویر - تاریخچه | یوروپ تورز

جاذبه‌ های گردشگری منحصر به فرد سوئیس

سوئیس با اینکه قلمرویی نسبتا کوچک در اروپا می‌باشد، اما به دلیل دارا بودن جاذبه‌های گردشگری جامع، به یکی از موفق‌ترین کشور‌های اروپایی در زمینه توریستی و گردشگری تبدیل شده است. در این کشور برای تمام سلیقه‌ها جاذبه گردشگری وجود دارد و مطمئن باشید که از سفر به این کشور پشیمان نخواهید شد.

در واقع باید بدانید که در سوئیس شاهد برخی از قطب‌های توریستی هستند که کمتر کشوری به آن اهمیت داده است. یکی از منحصر به فرد‌ترین جاذبه‌های گردشگری این قلمرو اروپایی را می‌توان موزه سگ های سنت برنارد دانست. این موزه از نخستین موزه‌های حیوانات بود که پس از ملی شدن سگ سنت برنارد، راه اندازی شد تا این نژاد سگ برای همیشه حفاظت شود.

تاریخچه تاسیس موزه سگ‌ های سنت برنارد

سگ سنت برنارد، سگ ملی سوئیس می‌باشد که نخستین بار توسط راهبی به نام برنارد دومنتون پرورش یافت و از آن زمان به عنوان یک سگ نجات دهنده شناخته می‌شود. به دلیل این که برنارد، نخستین راهب پرورش دهنده این نژاد بود، نام آن را به این نژاد نسبت دادند. پس از آن راهبان متعددی به پرورش این سگ پرداختند تا این که سرانجام در سال ۱۸۸۴، باشگاه علاقه مندان این نژاد در شهر باسل کشور سوئیس راه اندازی شد. سه سال بعد، یعنی در سال ۱۸۸۷، مشخصات این نژاد به طور کامل ثبت گردید و به عنوان سگ ملی سوئیس به جهان معرفی شد.

این سگ شهرت بسیاری در کل جهان دارد و سالانه علاقه مندان و توریست‌های متعددی برای مشاهده این نژاد و محل پرورش آن، به سوئیس سفر می‌کنند. محبوبیت و علاقه‌مندی جهانیان به این نژاد موجب شد تا در سال ۲۰۰۶ موزه‌ای اختصاصی برای این نژاد از سگ با نام  موزه سگ‌های سنت برنارد راه اندازی شود تا علاوه بر جذب گردشگران برای مشاهده نحوه زندگی آنها، راهی برای محافظت، ماندگاری و پاسداری از این نژاد سگ باشد.

نژاد سگ سنت برنارد

در موزه سگ‌های سنت برنارد (Musée et Chiens du Saint-Bernard)، شاهد سگ‌های بالغ و همچنین توله‌های تازه متولد شده این نژاد خواهید بود که آزادانه در منطقه مخصوصی به بازی می‌پردازند. این نژاد، از مهربان‌ترین نژاد سگ در جهان می‌باشد که به عنوان سگ گله سوئیسی و یا سگ نجات دهنده شناخته می‌شود. چشم‌ها و گوش‌های مشکی رنگ این سگ در کنار رنگ مو‌های کاراملی و طلایی، ترکیب رنگی منحصر به فرد را ایجاد کرده که بسیار چشم نواز است.

چشم‌های قرمز رنگی که حالتی افتاده دارند، موجب شده تا چهره این سگ غمگین به نظر برسد. از این جهت نمی‌توان حالات روحی این نژاد را از چهره آن تشخیص داد. در کل می‌توان گفت که بازدید از این موزه حتی برای افرادی که به سگ‌ها نیز علاقه ندارند، تجربه‌ای خوشایند و دلنشین خواهد بود. زیرا که سگ‌های سنت برنارد به سرعت با بازدید کنندگان دوست می‌شوند و به آنها محبت می‌کنند.

ساختمان موزه سگ‌ های ملی سوئیس

موزه سگ‌های سنت برنارد در سوئیس، یک ساختمان دو طبقه مجزا می‌باشد که طراحی منحصر به فرد و چشم نوازی دارد. طبقه اول این ساختمان، به موزه سگ‌ها تعلق دارد و فضای نسبتا گسترده‌ای را به عنوان محل زندگی این حیوانات بازیگوش و مهربان اختصاص داده‌اند. در طبقه اول شاهد لانه‌های کوچک و بزرگ این سگ‌ها هستید که محل زندگی آن‌ها می‌باشد.

لانه‌ها به یک حیاط وسیع متصل می‌شود که سگ‌ها می‌توانند در آنجا بازی کنند و به توله‌هایشان دسترسی پیدا کنند. در این حیاط، بازدید کنندگان می‌توانند سگ‌ها را نوازش کنند و یا به آن‌ها غذای مخصوصی بدهند. طبقه دوم ساختمان این موزه نیز، فضایی برای استراحت بازدید کنندگان در نظر گرفته شده است که در آنجا رستوران، کافی شاپ، روف گاردن و همچنین فروشگاه‌های متعددی برای خرید سوغاتی‌های موزه سگ به چشم می‌خورد.

بازدید از سگ‌ های سنت برنارد

بازدید از موزه سگ‌های سنت برنارد تجربه‌ای خارق العاده برای علاقه مندان به این موجودات کوچک و پشمالو می‌باشد. این موزه از جاذبه‌های گردشگری مناسب کودکان و بزرگسالان می‌باشد که در آن، تاریخچه و پرورش این نژاد سگ با نمایش‌هایی کودکانه به بازدیدکنندگان معرفی می‌شود. همچنین تمامی آثار هنری و ادبی مربوط به سگ ملی سوئیس نیز در این موزه به چشم می‌خورد.

این موزه یادآور خاطرات کودکی بسیاری از بازدیدکنندگان خواهد بود که در دوران کودکی شاهد کارتون محبوب بل و سباستین بوده‌اند. مجسمه‌های کوچک سگ‌های سنت برنارد، نقاشی‌ها و سایر آثار هنری، به عنوان یادگاری بازدید از موزه سگ ملی سوئیس، در این موزه به فروش می‌رسند.

موزه سگ‌ های سنت برنارد در کجاست؟

سگ‌های سنت برنارد نخستین بار در قرن هفدهم میلادی توسط راهبان گریت سنت برنارد، پرورش داده شدند. این سگ‌ها در سال نخست پرورش توانستند جان بیش از ۴۰ کوهنورد که در طوفان و برف کوهستان، ناپدید شده بودند را نجات دهند. از این جهت موزه سگ‌های سنت برنارد در محل پیدایش آن‌ها، یعنی در بریلند سوئیس احداث شد که سالانه گردشگران متعددی را به سمت خود جذب می‌کند. این موزه در نزدیکی رشته کوه‌های آلپ واقع شده که گردشگران علاوه بر بازدید از این موزه، می‌توانند از طبیعت دل انگیز اطراف آن نیز لذت ببرند.

موزه سگ‌ های سنت برنارد در کجاست؟ | یوروپ تورز

سوالات متداول موزه سگ های سنت برنارد

موزه سگ های سنت برنارد چه سگ هایی را نگهداری می کند؟

موزه سگ‌های سنت برنارد، یکی از شش موزه حیوانات در جهان می‌باشد که به طور اختصاصی در زمینه پرورش و نگهداری سگ ملی سوئیسی فعالیت می‌کند. این موزه علاوه بر این که محل زندگی صد‌ها سگ بالغ و توله سگ سنت برنارد می‌باشد، زمینه بازدید از آن‌ها را نیز برای علاقه مندان فراهم کرده است.

دلیل احداث موزه سگ های سنت برنارد چه بود؟

این سگ‌ها در سال نخست پرورش توانستند جان بیش از ۴۰ کوهنورد که در طوفان و برف کوهستان، ناپدید شده بودند را نجات دهند. از این جهت موزه سگ‌های سنت برنارد در محل پیدایش آن‌ها، یعنی در بریلند سوئیس احداث شد که سالانه گردشگران متعددی را به سمت خود جذب می‌کند.

موزه سگ های سنت برنارد در کجا واقع شده است؟

این موزه در نزدیکی رشته کوه‌های آلپ واقع شده که گردشگران علاوه بر بازدید از این موزه، می‌توانند از طبیعت دل انگیز اطراف آن نیز لذت ببرند.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!