موزه اشتدلیک آمستردام | معرفی – تصاویر – تاریخچه

موزه اشتدلیک آمستردام | معرفی – تصاویر – تاریخچه

موزه اشتدلیک آمستردام به عنوان یکی از جاذبه های اصلی و دیدنی این شهر شناخته می شود.موزه اشتدلیک آمستردام، مکان منحصر به فرد برای نمایش هنر معاصر و نوین است

موزه اشتدلیک آمستردام یکی از مکان های دیدنی و گردشگری شهر بسیار زیبای آمستردام در کشور هلند است که هر ساله توجه گردشگران بسیاری از سراسر دنیا را به سمت خود جلب می نماید. در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی را در خصوص این موزه با شما خوانندگان عزیز و محترم به اشتراک بگذاریم؛ با ما تا پایان این متن همراه باشید.

موزه اشتدلیک آمستردام

آشنایی کلی با شهر آمستردام

شهر آمستردام به عنوان یکی از محبوب ترین شهرهای دیدنی کشور هلند به حساب می آید که هر ساله گردشگران بسیاری از اقصی نقاط جهان برای دیدن جاذبه های دیدنی و گردشگری، آمستردام را به عنوان مقصد گردشگری خود برمی گزینند. یکی از جاذبه های دیدنی این شهر که معمولا افراد در برنامه سفر خود حتما سراغی از آن می گیرند؛ بازدید از موزه ها می باشد. موزه به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی هر شهری تنها به گذشته و آثار و اشیاء آن تعلق نداشته و میتوان برای نمایش و ثبت آثار و اشیاء دوره معاصر نیز از قابلیت های آن استفاده نمود. این درست همان کاری است که شهر آمستردام در کشور هلند را مورد توجه قرار داده و یکی از بهترین و معروف ترین موزه های این شهر به چنین امری اختصاص یافته است.

موزه اشتدلیک شهر آمستردام در کشور هلند

آمستردام شهری سرشار از جاذبه های منحصر به فرد و دیدنی است که موزه اشتدلیک تنها یکی از این جاذبه ها به شمار می آید. موزه اشتدلیک آمستردام به عنوان یکی از بهترین موزه های این شهر شناخته می شود و مکانی بسیار برجسته و خاص برای نمایش آثار و هنر معاصر است. ساختمان اصلی موزه متعلق به قرن 19 میلادی بوده که با گذشت زمان سایر قسمت های متعدد آن نظیر باله؛ ورودی و … به ساختمان اصلی موزه اضافه شد. اگر شما جزو آن دسته از افراد علاقمند به هنرهای معاصر و نوین روز دنیا هستید؛ هنگام سفر به شهر زیبای آمستردام می توانید به موزه استدیلک مراجعه کرده و از آثار موجود در این موزه بازدید نمایید. موزه اشتدلیک آمستردام را میتوان به زبان انگلیسی به صورت Stedelijk Museum Amsterdam  تلفظ نمود.

موزه اشتدلیک شهر آمستردام در کشور هلند

آثار موجود در موزه اشتدلیک آمستردام

همانطور که اشاره شد؛ موزه اشتدلیک آمستردام یکی از موزه های برجسته جهانی جهت نمایش هنرهای معاصر و نوین دنیا به شمار می آید و در این موزه می توانید از آثار هنرمندان مشهور دوره معاصر نظیر جکسون پولاک و اندی وارهول، واسیلی کاندینیسکی، هنری ماتیسه، ونسان ون‌گوگ دیدن نمایید. بنابراین این موزه مکانی برای نمایش آثار و اشیاء تاریخی نبوده و تمرکز عمده آن بر هنر نوین قرن 20 و 21 است. همین عامل باعث شده که موزه اشتدلیک آمستردام در مقایسه با سایر موزه های موجود در این شهر متمایز گردد.

آثار موجود در موزه اشتدلیک آمستردام

موزه اشتدلیک آمستردام به هنر مدرن و معاصر قرن 20 و 21 اختصاص داشته و از معماری و فضایی منحصر به فرد برای جلب توجه مخاطبان برخوردار می باشد. از همین رو گردشگران و علاقمندان به هنر به هنگام سفر به شهر آمستردام حتما بازدید از این موزه را در برنامه های خود قرار می دهند. علاوه بر نقاشی و طراحی های افراد معروف و شناخته شده در حوزه هنر معاصر میتوان ردپایی از برخی آثار مربوط به هنرهای تجسمی و … را نیز در موزه استدلیک آمستردام جستجو کرد.

موقعیت موزه اشتدلیک در شهر آمستردام

موزه اشتودلیک در محله ای به نام آمستردام زوید یا به عبارتی در میدان موزه این شهر واقع شده است که پس از بازدید از این موزه می توان به موزه های اطراف آن نظیر ون گوگ، امپراتوری و همچنین تالار کنسرت شهر آمستردام مراجعه کرده و از آن ها نیز دیدن نمایید. البته موارد ذکر شده تنها بخشی از آثار موجود در این موزه بوده و بر اساس اطلاعات بدست آمده میتوان گفت که بیش از 90 هزار آثار هنری دوره معاصر در این موزه نگهداری می شود.

موقعیت موزه اشتدلیک در شهر آمستردام

موقعیت این موزه و همچنین نزدیکی آن به دیگر جاذبه های گردشگری و دیدنی شهر آمستردام باعث شده است که گردشگران به راحتی به این امکان دسترسی داشته و سفری به یادمانی را برای خود در دفترچه خاطرات ثبت نمایند. در قسمت زیر آدرس موزه اشتدلیک در شهر آمستردام درج شده است: 

Address: Museumplein 10, 1071 DJ Amsterdam, Netherlands

برخی مشخصات ظاهری موزه اشتدلیک در شهر آمستردام

موزه اشتدلیک آمستردام دارای ورودی های متعددی است که نمای ظاهری آن مطابق اصول معماری معاصر طراحی و ساخته شده اند. همچنین روکار ساختمان اصلی این موزه با توجه به شرایط آب و هوایی کشور هلند مورد بازسازی قرار گرفته و معماری جذاب و جدید ورودی های آن باعث شده که موزه اشتدلیک به عنوان یکی از مکان های دیدنی جذاب و معاصر آمستردام به حساب آید.

برخی مشخصات ظاهری موزه اشتدلیک در شهر آمستردام

ساختار اصلی بدنه موزه اشتدلیک به رنگ سفید بوده و در قیاس با ساختمان های اطراف از طراحی بسیار خاص و متفاوت برخوردار می باشد. دوره طراحی و افتتاحیه ساختمان اصلی موزه اشتدلیک متعلق به سال 1895 یا همان قرن 19 بوده و از آن پس این بنا در موارد بسیار محدود و بنا بر دلایل متعدد مورد بازنگری های جزئی قرار گرفته است.

بازدید از موزه اشتدلیک آمستردام

افراد برای بازدید از موزه اشتدلیک در شهر آمستردام می توانند همه روزه بجز جمعه از ساعت 10 صبح تا 6 عصر به این مکان مراجعه کنند. این موزه در روزهای تعطیل و جمعه نیز از ساعت 10 صبح تا 10 شب درهای خود را برای علاقمندان به هنر و گردشگران باز می کند تا آن ها از آثار هنری برجسته ترین افراد در حوزه هنرهای نوین معاصر دیدن نمایند. چنانچه شما قصد سفر به شهر آمستردام و بازدید از موزه اشتدلیک آمستردام را دارید؛ بهتر است که اطلاعات دقیق مربوط به شماره تماس، سایت و … را در اینترنت جستجو نموده و با آگاهی کامل به این مکان دیدنی و هنری مراجعه نمایید. 

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!