همه چیز درباره ی مرکز آموزشی آنه فرانک در فرانکفورت‌

همه چیز درباره ی مرکز آموزشی آنه فرانک در فرانکفورت‌

مرکز آموزشی آنه فرانک، در سال 1997 در محله دورنبوش فرانکفورت تاسیس شد. آثاری که در مرکز آموزشی فرانک وجود دارد نمایانگر صبر در مقابل نژادپرستی و …

مرکز آموزشی آنه فرانک در سال 1997 در محله دورنبوش فرانکفورت تاسیس شد. آثاری که در مرکز آموزشی فرانک وجود دارد نمایانگر صبر در مقابل نژادپرستی و پیامد‌های تبعیض است. آنه فرانک یک نویسنده یهودی آلمانی است که در سال 1929 متولد شد و در سال 1945 در گذشت.

خانه‌ای که آنه فرانک همراه چهار تن دیگر در آن زندگی می‌کردند اکنون تبدیل به موزه و یک مرکز آموزشی شده است که گردشگران بسیاری برای بازدید به این مکان می‌روند.

تاریخچه مرکز آموزشی آنه فرانک

در سال 1929 آنه فرانک در خانواده‌ای یهودی آلمانی متولد شد. زندگی وی با جنگ جهانی دوم همراه بود. زمانی که نازی‌ها هلند را اشغال کرده بودند آنه فرانک به همراه خانواده‌اش در سال 1933 پس از پیروزی حزب نازی‌ها وارد آمستردام شدند. آنها به همراه 8 تن یهودی دیگر به مدت 2 سال در اتاق‌های مخفی یکی از ساختمان‌های شهر که اکنون به موزه تبدیل شده است زندگی کردند. آنه فرانک خاطرات روزانه خود را در یک دفتر یادداشت نموده است.

پس از مرگ خواهرش به علت بیماری حصبه در سن 15 سالگی بدون هویت درگذشت. اکنون در ساختمانی که آنه فرانک به مدت 2 سال به همراه خانواده‌اش در آن مخفیانه زندگی می‌کردند یک مرکز آموزشی پدید آمده است که فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد. این ساختمان در سال 1960 به یک موزه مبدل گشت که عمده‌ترین فعالیت آن اجتماعی – فرهنگی است. هزینه‌های این ساختمان از طریق اعضای انجمن و همچنین سازمان‌های مورد حمایت تامین می‌شود.

آنه فرانک به سبب نوشتن خاطرات روزمره خود پس از مرگش مشهور شد. او به همراه 7 نفر دیگر در یک خانه ی‌کوچک و ملتهب زندگی می‌کرد. پس از مرگش دفترچه خاطراتش چاپ شد و از روی شرح حالی که خود نوشته است فیلم‌های گوناگونی مانند اتاق زیر شیروانی تولید شد. به پاس یادبود آنه فرانک مجسمه‌ای از وی را در خیابان شهر قرار داده‌اند. هر ساله گردشگران بسیاری به این مکان می‌آیند.

یکی از جملاتی که در دفتر خاطرات آنه فرانک دیده می‌شود :

من نمی‌خواهم مثل خیلی از انسان‌ها پوچ زندگی کنم من می‌خواهم زندگی را ادامه دهم حتی بعد از مرگم!

کتاب خاطرات آنه فرانک به زبان فارسی نیز ترجمه شده است و قابل تهیه می‌باشد.

کتاب دفتر خاطرات آنه زمانی چاپ شد که تنها فرد بازمانده از خانواده‌اش یعنی اتو  به آمستردام بازگشت و اقدام به چاپ دفتر خاطرات آنه کرد. پس از اینکه دفتر خاطرات آنه چاپ شد خیل عظیمی از مردم دوست داشتند از نزدیک خانه مخفی او را مشاهده کنند. اما خانه برای فروش گذاشته شده بود و مردم با ایجاد کمپینی برای جلوگیری از خرابی و فروش این خانه اعتراض کردند و در نهایت تبدیل به موزه‌ای گشت. در این موزه همواره یاد و خاطره آنه فرانک زنده است.

مرکز آموزشی آنه فرانک

مرکز آموزشی آنه فرانک

در مرکز آموزشی آنه فرانک رویداد‌های بسیاری به وقوع می‌پیوندد. در این مرکز آموزشی آزمایشگاه‌ها و همچنین تور‌هایی برای کودکان و بزرگسالان و همچنین مدارس اجرا می‌شود. هدف از برگزاری این آموزش‌ها آشنا نمودن کودکان و بزرگسالان با زندگی آنه فرانک و همچنین آموزش فرهنگ است. رویداد‌های این مرکز شامل موارد زیر است:

  • رویداد آشنایی بیشتر با زندگی آنه فرانک
  • رویداد آشنایی بیشتر با فرهنگ‌های نژاد پرستی در گذشته آلمان
  • رویداد‌های آموزشی برای بزرگسالان
  • رویداد‌های آموزشی برای کودکان
  • چاپ نشریات و کتب در حوزه جامعه شناسی
  • نمایش هنر
  • بررسی حوادث تاریخی در آلمان
مرکز آموزشی آنه فرانک

شرکت در رویداد های مرکز آموزشی آنه فرانک

با توجه به اینکه مرکز آموزشی آنه فرانک تاکنون تحقیقات و مطالعات بسیاری در خصوص تاریخ و اجتماع انجام داده است توانسته است نتایج این تحقیقات را در قالب کتب و رویداد‌ها به اطلاع مردم برساند. لذا شما هم می‌توانید در هر یک از رویداد‌های مرکز آموزشی آنه فرانک شرکت کنید. دقت داشته باشید که قبل از برگزاری رویداد نیاز به ثبت نام می‌باشد.

مرکز آموزشی آنه فرانک

چرا به مرکز آموزشی آنه فرانک برویم؟

در مرکز آموزشی آنه فرانک وقایع تاریخی بسیار مهم به صورت علمی و تحقیقاتی بررسی می‌شوند و نتایج حاصل از تحقیقات به صورت شفاف از طریق کتب و رویداد‌ها در دسترس بازدید کنندگان قرار داده می‌شود. این مرکز آموزشی پیرامون مسائلی چون تبعیض، تاریخ، بهترین اجتماع انسانی و امثالهم به آموزش برای بزرگسالان و نوجوانان می‌پردازد. لذا برای آگاهی از آنچه بر آلمان گذشت  تورهای متعدد در این مرکز آموزشی اجرا می‌شود. چنانچه بخواهید در کلاس‌های مرکز آموزشی آنه فرانک شرکت کنید می‌توانید ثبت نام کرده و از طریق تور فرانکفورت اقدام نمایید.

این مرکز آموزشی با طی کردن حوادث تلخ و شیرین روزگار به کمک بنیاد و مردم سامان گرفته است و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. با مراجعه به این مرکز می‌توانید محل زندگی آنه فرانک و خانواده وی را کاملا مشاهده کنید.

مرکز آموزشی آنه فرانک

آزمایشگاه ها در مرکز آموزشی آنه فرانک

در مرکز آموزشی آنه فرانک 3 آزمایشگاه وجود دارد. اولین آزمایشگاه به نام آزمایشگاه یادگیری آنه فرانک، دومین آزمایشگاه به نام انسان، شما راست می‌گویید و سومین آزمایشگاه به نام نمایشگاه دیگران دچار سرگیجه شدند، می‌باشد.

در آزمایشگاه آنه فرانک صرفا از دفترچه خاطرات و زندگینامه آنه فرانک سخن گفته نمی‌شود بلکه مکانی بسیار فعال در خصوص بحث و مباحثه در مورد تاریخ و کتب‌های مشهور است. عمده این بحث‌ها برای دانش‌آموزان، دانشجویان و نویسندگان مختلف برگزار می‌شود. آزمایشگاه آنه فرانک محیطی را پدید آورده است که با بحث و هم اندیشی و مناظره‌های مختلف همراه است و به محیطی برای تبادل نظرهای علمی تبدیل شده است.

مرکز آموزشی آنه فرانک

نشریات موزه آموزشی فرانک در فرانکفورت

با توجه به اینکه تحقیقات در این موزه بسیار اهمیت دارد مسئولین و محققین موزه آموزشی اقدام به انتشارات کتبی کرده‌اند که از آنها می‌توان به کتاب‌های زیر اشاره کرد:

  • کتاب خاطرات آنه فرانک: شامل دست نوشته‌های روزمره آنه فرانک در مدت 2 سال زندگی مخفیانه در ساختمان شهر
  • آزادی نمونه‌ای از زندگی آنه فرانک و اجدادش: این کتاب در بر گرفته زندگی خانوادگی و حقایقی در خصوص اجداد آنه فرانک می‌باشد.
  • 100 سال انکار نسل کشی ارامنه
  • مطالب و جزوات آموزشی دیگر مانند دیدگاه‌های مرکز آموزشی فرانک
مرکز آموزشی آنه فرانک

ساعات بازدید از مرکز آموزشی آنه فرانک

ساعات بازدید از مرکز آموزشی آنه فرانک از دوشنبه تا جمعه ساعت 9 صبح الی 17 بعد از ظهر می‌باشد. بزرگسالان برای بازدید از این مجموعه نیاز به ثبت نام و پرداخت هزینه دارند. کودکان زیر 8 سال نیازی به ثبت نام و پرداخت هزینه ندارند. آخر هفته بازدید‌های آموزشی به صورت رایگان انجام می‌شود.

ساعات بازدید از آزمایشگاه دیگران احساس گیجی کردند کمی متفاوت است و دوشنبه‌ها ساعت 14 الی 17 بعد از ظهر می‌باشد. در این آزمایشگاه مفاهیمی مانند غرور و تعصب نیز به تصویر کشیده شده است.

ساعات بازدید نمایشگاه انسان شما راست می‌گویید، نیز متفاوت است و برای اطلاع دقیق از زمان برگزاری آن می‌توانید به وبسایت مراجعه کنید. عمده‌ترین کاری که در این نمایشگاه صورت می‌گیرد به چالش کشیدن گردشگران در خصوص مسائل تبعیضی، فرهنگی و تبلیغات و رسانه است.

مرکز آموزشی آنه فرانک

روش دسترسی به موزه آنه فرانک

برای دسترسی به موزه آنه فرانک می‌توانید با استفاده از اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی اقدام نمایید. موزه آنه فرانک در واقع محل زندگی نویسنده‌ای حاذق و خردسال است که توانسته است آثار بسیار ارزشمندی را از حوادث و تاریخ آن زمان به یادگار گذارد. بنیاد آنه فرانک در واقع تلاش نموده است این ساختمان را از ویرانی و تخریب نجات بدهد و به بزرگترین یادگار تاریخ مبدل سازد.

در این موزه از آنه فرانک و خانواده وی به خوبی یاد می‌شود. محلی مطمئن برای آموزش به جوانان و نوجوانان و بزرگسالان است. گردشگران می‌توانند با تور آلمان از جاذبه‌های دیدنی این شهر خصوصا موزه آنه فرانک دیدن کنند. بی‌شک چیز‌های عجیب و خارق العاده‌ای از یک نویسنده کوچک خواهید شنید. 

مرکز آموزشی آنه فرانک

در این موزه رویداد‌های بسیاری وجود دارد که هیجان را بیشتر می‌کند. در این موزه کارگاه‌های آموزشی در آخر هر هفته به صورت رایگان اجرا می‌شود و شما هم برای بازدید می‌توانید ثبت نام کنید.

مرکز آموزشی آنه فرانک به خودی خود برای مردم آلمان بسیار ارزشمند است و تبدیل به نمادی از صبر و تلاش شده است. می‌توان گفت دفتر خاطرات آنه راه تحقیق و بررسی در تاریخ آلمان را باز کرده است و افراد زیادی برای جلوگیری از تبعیض و نژاد پرستی فعالیت می‌کنند. 

نقشه موزه آنه فرانک

موزه آنه فرانک از مکان های گردشگری سیاه

گردشگری سیاه در واقع نام فصلی از تاریخ است که در آن بازه تاریخ چهره زیبا به خود ندید و دچار بی‌نظمی‌ها و دگرگونی‌های بسیاری بوده است. از جمله مکان‌های گردشگری سیاه در آلمان می‌توان به مرکز آموزشی آنه فرانک اشاره کرد. این مرکز آموزشی با فراز و نشیب‌های فراوانی توانسته است مورد مراقبت قرار بگیرد.

افراد زیادی برای نجات ساختمان از ویرانی و آسیب دست به اعتراض زدند. زمانی که این ساختمان در معرض تخریب قرار داشت افراد زیادی سعی کرده بودند ساختمان را نجات بدهند و اعتراضات به ثمر نشست و مسئولین این ساختمان را به عنوان هدیه به بنیاد ارائه دادند و بنیاد با مجموعه پول‌های جمع آوری شده توانست ساختمان نزدیک آن را خریداری کند و تبدیل به یک موزه گردشگری بسیار جامع و با مباحث علمی دقیق نماید.

در سال 2007 یک میلیون نفر بازدید‌کننده به این موزه رفته بودند. این موزه یادبود تبعیض‌ها و خاطرات جنگ است.

همه چیز درباره ی مرکز آموزشی آنه فرانک در فرانکفورت‌ - فرانکفورت | آلمان

سوالات متداول مرکز آموزشی آنه فرانک در فرانکفورت‌

این مرکز آموزشی در چه سالی تاسیس شد؟

مرکز آموزشی آنه فرانک در سال 1997 در محله دورنبوش فرانکفورت تاسیس شد. آثاری که در مرکز آموزشی فرانک وجود دارد نمایانگر صبر در مقابل نژادپرستی و پیامد‌های تبعیض است.

در چه مکانی مرکز آموزشی آنه فرانک تاسیس شد؟

خانه‌ای که آنه فرانک همراه چهار تن دیگر در آن زندگی می‌کردند اکنون تبدیل به موزه و یک مرکز آموزشی شده است که گردشگران بسیاری برای بازدید به این مکان می‌روند.

ساعات بازدید و هزینه بازدید از این مرکز آموزشی چقدر میباشد؟

ساعات بازدید از مرکز آموزشی آنه فرانک از دوشنبه تا جمعه ساعت 9 صبح الی 17 بعد از ظهر می‌باشد. بزرگسالان برای بازدید از این مجموعه نیاز به ثبت نام و پرداخت هزینه دارند. کودکان زیر 8 سال نیازی به ثبت نام و پرداخت هزینه ندارند. آخر هفته بازدید‌های آموزشی به صورت رایگان انجام می‌شود.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!