عمارت رومر فرانکفورت دارای چه ویژگی هایی است

عمارت رومر فرانکفورت دارای چه ویژگی هایی است

عمارت رومر فرانکفورت، یکی از مهمترین بنا‌های شهر فرانکفورت که با دیدن آن هر فردی ناخودآگاه به یاد این شهر می‌افتد و نماد شهر محسوب می‌شود …

یکی از مهمترین بنا‌های شهر فرانکفورت که با دیدن آن هر فردی ناخودآگاه به یاد این شهر می‌افتد و نماد شهر محسوب می‌شود، عمارت رومر فرانکفورت است. بنایی با شکوه و پر ابهت در میان یک شهر پر جاذبه و مشهور.

در این مقاله با این بنا بیشتر آشنا خواهد شد.

عمارت رومر فرانکفورت | یوروپ تورز

عمارت های قرون وسطایی در میان یک شهر مدرن

شهر فرانکفورت یکی از پنج شهر بزرگ کشور آلمان است که به خاطر جاذبه‌های گردشگری فراوان و خیره‌کننده خود، در میان گردشگران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. اگر به کشور آلمان سفر نمایید حتماً فرانکفورت از شهر‌هایی است که دیدن آن برای شما خالی از جذابیت نیست. بنا‌هایی  بی حد و اندازه زیبا و شگفت‌انگیز که این شهر را در ردیف پرطرفدارترین شهر‌های جهان قرار داده است.

در این شهر می‌توانید عمارت‌های باشکوه قرون وسطایی را در میان یک شهر بسیار مدرن و صنعتی ببینید. زیبایی چشمگیر این بنا‌ها چشم شما را تا ساعت‌ها به آن خیره می‌کند و عظمت و شکوه قرون گذشته را در پس دیوار‌های این بنا‌ها حس می‌نمایید. یکی از پر جذابیت‌ترین بنا‌های این دوره عمارت رومر فرانکفورت است که هر ساله هزاران گردشگر را از سراسر دنیا به خاطر زیبایی‌های خیره‌کننده خود به این سمت می‌کشاند.

قرون وسطی شکوه معماری

در سال‌هایی که به قرون وسطی شهرت دارد و در آن اروپا تحولی شگرف را تجربه نمود. صنعت ساخت بنا و معماری نیز از این تحولات دور نماند و در این سال‌ها دچار تغییرات زیادی شد. عمارت‌هایی با نهایت زیبایی و اعجاز در این دوره سر به آسمان کشیدند.

اگر چه شاید بسیاری از این آثار در پس قرن‌ها از بین رفتند و جای خود را به بنا‌های مدرن دادند. اما هنوز هم می‌توان رد پای شکوه و عظمت این بنا‌ها را در کوچه پس کوچه‌های کشور‌های اروپایی مشاهده نمود. عمارت رومر فرانکفورت بنایی با نهایت زیبایی و غرور هنوز در شهر فرانکفورت آلمان پا بر جا‌ایستاده است و ابهت آن دوره را به رخ تماشاگران خود می‌کشاند.

معماری عمارت رومر فرانکفورت

عمارت رومر فرانکفورت یک عمارت بزرگ و مسحور‌کننده است که در قرن ۱۵ میلادی در این شهر بنا نهاده شد. اما هر سال بر مساحت این بنا افزوده شد تا حدی که امروزه وسعت این بنا به ۱۰. ۰۰۰ متر مربع می‌رسد. آخرین بخش‌هایی که به این بنا اضافه شده است در اوایل سال‌های  ۱۹۰۰ بوده است.

سبک معماری عمارت رومر فرانکفورت گوتیک بوده و مشتمل بر چندین ساختمان است. زیبایی این عمارت بیشتر به خاطر سبک ساخت و نمای بیرونی این بنا است. سقف شیروانی که به زیبایی هرچه تمام‌تر به صورت پلکانی ساخته شده است به آن چهره‌ای بدیع و شگرف بخشیده است. عمارت رومر فرانکفورت در ۳ طبقه ساخته شده است. اما این وسعت ۱۰. ۰۰۰ متر مربعی این بنا است که گردشگران را مجذوب و مسحور خود می‌نماید.

در میان فضای ۱۰. ۰۰۰ متر مربعی این ساختمان ۹ خانه وجود دارد که در پیرامون آن‌ها ۶ حیاط قرار دارند. این عمارت ابتدا متعلق به شهرداری شهر فرانکفورت بوده است و به مدت ۶۰۰ سال این عنوان را حفظ نموده است.  اما امروزه یکی از بزرگترین جاذبه‌های شهر فرانکفورت به شمار می‌رود.

قدیمی ترین بخش عمارت رومر فرانکفورت

عمارت رومر فرانکفورت یک عمارت بزرگ و مسحور‌کننده است که در قرن ۱۵ میلادی در این شهر بنا نهاده شد. اما هر سال بر مساحت این بنا افزوده شد تا حدی که امروزه وسعت این بنا به ۱۰. ۰۰۰ متر مربع می‌رسد. آخرین بخش‌هایی که به این بنا اضافه شده است در اوایل سال‌های  ۱۹۰۰ بوده است.

سبک معماری عمارت رومر فرانکفورت گوتیک بوده و مشتمل بر چندین ساختمان است.   زیبایی این عمارت بیشتر به خاطر سبک ساخت و نمای بیرونی این بنا است. سقف شیروانی که به زیبایی هرچه تمام‌تر به صورت پلکانی ساخته شده است به آن چهره‌ای بدیع و شگرف بخشیده است. عمارت رومر فرانکفورت در ۳ طبقه ساخته شده است. اما این وسعت ۱۰. ۰۰۰ متر مربعی این بنا است که گردشگران را مجذوب و مسحور خود می‌نماید.

در میان فضای ۱۰. ۰۰۰ متر مربعی این ساختمان ۹ خانه وجود دارد که در پیرامون آن‌ها ۶ حیاط قرار دارند. این عمارت ابتدا متعلق به شهرداری شهر فرانکفورت بوده است و به مدت ۶۰۰ سال این عنوان را حفظ نموده است.  اما امروزه یکی از بزرگترین جاذبه‌های شهر فرانکفورت به شمار می‌رود.

پل آه و افسوس در کنار عمارت رومر فرانکفورت

همان گونه که گفته شد عمارت رومر فرانکفورت، تغییرات زیادی در طی سال‌های ساخت را تجربه نمود که آخرین تغییرات در اواخر قرن ۱۹ اتفاق افتاد و به آن بنایی زیبا و چشم نواز اضافه شد. ساخت این بنا بر جذابیت هر چه بیشتر عمارت شهرداری فرانکفورت افزود و بر تعداد گردشگران این مکان نیز اضافه کرد.

این بنا ساخت یک پل بود که عمارت رومر فرانکفورت را به جناح‌های اصلی ساختمان اتصال می‌داد و بر زیبایی این ساختمان نیز اضافه می‌کرد. پل افسوس فرانکفورت نام این پل افسانه‌ای است. نام این پل را به تقلید از پلی در شهر ونیز به نام افسوس یا پل آه گذاشتند. بنای این پل با سنگ‌های سرخ آتشین ساخته شد که به آن حالتی رمانتیک و افسانه‌ای می‌بخشید.

قدیمی ترین بخش عمارت رومر فرانکفورت | یوروپ تورز

اتاق کایزارزای

یکی از مکان‌های ویژه در عمارت رومر فرانکفورت اتاق امپراتور یا اتاق کایزارزای است. وجود تصویر ۵۲ پادشاه و امپراتور آلمان که از سال‌های ۱۱۵۲ تا سال‌های ۱۸۰۶ بر این کشور حکومت می‌نمودند از ویژگی‌های بارز این اتاق زیبا است. اما این اتاق در جنگ دوم جهانی به دست متفقین کاملاً نابود شد.

این مکان شامل یک تالار طولانی بود که در آن تصویر امپراتوران روم مقدس به همراه مراسم تاجگذاری این پادشاهان در این اتاق بود. بعد از جنگ این مکان نیز مانند دیگر قسمت‌های عمارت رومر فرانکفورت بازسازی شد اما شکوه و جلال اولیه را هیچگاه به دست نیاورد.

ساخت عمارت شهرداری بعد از جنگ جهانی

در سال‌های جنگ جهانی این بنا نیز مانند بسیاری از بنا‌های تاریخی آسیب‌های زیادی دید و بسیاری از قسمت‌های آن به طور کامل ویران شد. در جنگ دوم جهانی بمباران‌های شهر فرانکفورت توسط متفقین آثار تاریخی زیادی را در این شهر زیبا از بین برد.

یکی از این آثار عمارت رومر فرانکفورت بود. اما بعد از جنگ اراده مردم شهر فرانکفورت بر این استوار بود که باید تمام این آثار بازسازی و دوباره‌سازی شوند. این کار نیز انجام شد اگر چه نمی‌توان شکوه  قبل از تخریب عمارت را به آن باز گرداند اما این مکان از آسیب‌های بیشتر در‌امان ماند و بازسازی شد.

وسعت بی نظیر عمارت شهرداری

عمارت رومر فرانکفورت از نظر وسعت یکی از بی‌نظیر‌ترین بنا‌ها در این شهر محسوب می‌شود. وسعت این بنا به حدی است که به صورت یک حایل میان دو خیابان در شمال و جنوب فرانکفورت قرار گفته و این دو قسمت شهر را کاملاً از یکدیگر مجزا می‌نماید.

بالکن عمارت فرانکفورت نیز از مکان‌هایی است که بسیار مورد توجه و استفاده قرار گرفته است. به دلیل وسعت و دارا بودن چشم انداز ویژه از این بالکن‌ها در هنگام برگزاری مسابقات فوتبال از سال ۲۰۰۰ به بعد به عنوان یک جایگاه برای زنان و بعد از آن برای تمام افراد و برای تماشای مسابقات مورد استفاده قرار گرفت و امروزه بسیاری از گردشگران نیز دیدار از این بنا به عنوان یک تجربه فراموش نشدنی هنگام سفر به کشور آلمان یاد می‌نمایند.

معجزه معماری در قرن بیستم

همان گونه که گفته شد عمارت رومر فرانکفورت در طی سالیان دراز عمر خود بارها  شاهد تغییرات بسیاری در خود بوده است. در طی جنگ دوم جهانی این بنا به شدت آسیب دید و بعد از جنگ با کمک و همت مردم فرانکفورت و شهرداری این شهر ترمیم و بازسازی شد.

یکی از تغییراتی که در این ساختمان رخ داد در سال‌های اوایل قرن بیستم بود. در آن زمان نیز باز قسمت‌های مختلفی به این ساختمان با شکوه اضافه شد و از این قسمت‌ها به عنوان بخش های اداری مورد استفاده قرار گرفت. در همان زمان به این مجموعه ۲ برج بلند نیز اضافه شد که شکوه و عظمت این بنا را بیشتر به رخ جهانیان بکشاند. برج بلندتر به نام فرانز بلند و برج کوتاهتر به نام کوهن کوتاه خوانده شد.

این برج‌ها در آن زمان بلندترین سازه شهر فرانکفورت محسوب می‌شد و ارتفاعی حدود ۷۰ متر داشتند. بعد از تخریب برج‌ها در جنگ این برج‌ها نیز در طی تعمیرات بنا دوباره ساخته شدند اما با چند تغییر، در محلی که سقف بلند و رمانتیک عمارت  قرار داشت و  بر روی آن چند برج کوچک با پرچم‌ها و تاج‌ها مخروطی قرار داشتند امروزه تنها یک سقف صاف قرار گرفته است و زیبایی محسور‌کننده گذشته این عمارت در این قسمت دیگر وجود ندارد. شاید با نگاهی دیگر و برنامه‌هایی برای بازسازی این بخش بتوان شکوه و ابهت گذشته را به این قسمت از عمارت رومر فرانکفورت آورد.

هزینه بازدید از عمارت فرانکفورت

برای اینکه از این بنای تاریخی بازدید به عمل‌آورید لازم نیست هیچ هزینه‌ای پرداخت نمایید. می‌توانید بدون هیچ گونه هزینه از این بنای با شکوه و زیبا و البته وسیع به سادگی دیدن نمایید و لذت یک روز خاطره‌انگیز را برای خود و همراهان خود در این مکان رقم بزنید. همچنین زمان بازدید از عمارت رومر چیزی حدود ۲ تا ۳ ساعت است. اما پوشیدن کفش مناسب بهترین توصیه‌ای است که برای شما مسافران  این شهر داریم.

آدرس این جاذبه

این عمارت در ایالت هسن در شهر فرانکفورت آلمان قرار دارد. شهرت این بنا بیشتر به خاطر دارا بودن سقف شیروانی پلکانی آن و وسعت بی‌نظیر آن است که این بنا را در  زمره پر جاذبه‌ترین و پر طرفدار‌ترین مکان‌های گردشگری در این شهر نموده است. بازدید از این بنا برای تمام افراد خانواده و کودکان نیز مناسب است. در صورتی که هنگام بازدید از این عمارت خسته شدید می‌توانید در رستوران‌ها و کافه‌های این محله به استراحت  بپردازید و از انواع غذا‌های محلی  که در این رستوران‌ها طبخ می‌شود بچشید.

هتل های نزدیک عمارت فرانکفورت

در این شهر هتل‌های مجلل و لوکس زیادی برای گردشگران  و مسافران وجود داد. هتل‌هایی که با امکانات رفاهی ویژه سعی در جلب مسافران بیشتر دارند. از مهمترین هتل‌ها در این قسمت از شهر می‌توان به هتل‌های زیر اشاره نمود.

  • هتل اشتایگن برگر
  •  هتل لیبرتی لیندبرگ
  • هتل ویکتوریا
  • هتل اینساید فرانکفورت
  • هتل کرون پلازا
  • هتل رومرز
  • هتل وستین گرند

در صورتی که تمایل دارید از کشور آلمان و شهر فرانکفورت دیدن نمایید می‌توانید از تور‌های ما استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت ما مراجعه و از نحوه ثبت نام آگاهی کسب نمایید.

هتل های نزدیک عمارت فرانکفورت | یوروپ تورز

سوالات متداول عمارت رومر فرانکفورت

سبک معماری عمارت رومر فرانکفورت چیست؟

سبک معماری عمارت رومر فرانکفورت گوتیک بوده و مشتمل بر چندین ساختمان است.

هزینه بازدید از این عمارت چقدر است؟

برای اینکه از این بنای تاریخی بازدید به عمل‌آورید لازم نیست هیچ هزینه‌ای پرداخت نمایید.

عمارت رومر فرانکفورت در کجا قرار دارد؟

این عمارت در ایالت هسن در شهر فرانکفورت آلمان قرار دارد.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!