دانستنی های سفر به مالت | راهنما – تصاویر – هزینه

دانستنی های سفر به مالت | راهنما – تصاویر – هزینه

سفر به مالت، سفر کردن به کشورها و سرزمین‌های جدید همواره باعث تغییر در روحیه فرد و ارتقاء سطح فکری و همچنین آشنایی با مردم و آداب و رسوم تازه می‌شود.

سفر به مالت

سفر کردن به کشورها و سرزمین‌های جدید همواره باعث تغییر در روحیه فرد و ارتقاء سطح فکری و همچنین آشنایی با مردم و آداب و رسوم تازه می‌شود. اگر طرفدار مناظر طبیعی و محیطی خارج از هیاهو و سرشار از آرامش هستید، سفر به مالت با تور مالت و یا تور اروپا می‌تواند پیشنهاد مناسبی باشد.

دانستنی های سفر به مالت | راهنما - تصاویر - هزینه | یوروپ تورز

مالت کجاست؟

مجمع الجزایر مالت کشوری کوچک در جنوب اروپا و در مرکز دریای مدیترانه است. پایتخت این کشور کوچک که بزرگ‌ترین شهر آن نیز می‌باشد شهر ولتا است. به طور کلی کشور کوچک مالت از 6 جزیره کوچک و مرتبط با هم تشکیل شده است که تنها سه جزیره آن به نام‌های مالت، گزو و کومینو مسکونی بوده و سه جزیره دیگر آن کومینوتو، فیلفلا و سنت پاول غیر مسکونی و فقط جنبهٔ توریستی و گردشگری دارند. کشور مالت در مرکز دریای مدیترانه واقع گشته و از نظر جغرافیایی به کشورهای بزرگی همچون ایتالیا، تونس و لیبی نزدیک می‌باشد.

سفر به مالت چگونه امکان‌ پذیر است؟

از آنجا که کشور مالت عضو اتحادیه اروپا و پیمان شینگن می‌باشد بنابراین برای سفر به این کشور نیاز به ویزای شینگن نیز دارید. و می‌توانید با استفاده از ویزای شینگن و تور اروپا به این کشور سفر کنید.

به علت نبود سفارت مالت در ایران اقدامات مربوط به ویزا توسط کشور واسطه یعنی اتریش امکان‌پذیر می‌باشد.

در حال حاضر امکان پرواز مستقیم از تهران به مالت وجود نداشته و سفر به مالت با یک یا دو توقف در کشور سوم صورت می‌پذیرد.

سفر به مالت از 5 خط هواپیمایی امکان‌ پذیر است:

  • ترکیش ایرلاین
  • امارات
  • لوفتهانزا
  • اتریشی
  • الیتالیا

بهترین خط هواپیمایی برای سفر به مالت ترکیش ایرلاین با یک توقف در استانبول می‌باشد.

چرا سفر به مالت، سفری به یاد ماندنی و تکرار نشدنی خواهد شد؟

کشور مالت همواره در مسیر کشمکش‌های تاریخی و خاستگاه رویدادهای بزرگ بوده است. از جمله حمله اعراب و تسلط انگلیس بر این کشور. وجود بناهای تاریخی سالم و معابد 5000 ساله و یا بناهای به سبک باروک، مناظر بکر و دست نخورده از طبیعت وحشی که نظیرش را در جایی نمی‌توانید بیابید، همه و همه سفر به مالت را تبدیل به سفری به یاد ماندنی و خاطره انگیز خواهد کرد که هرگز فراموشش نمی‌کنید. وجود آثار باستانی فراوان، گمنامی نسبی و طبیعتی فوق العاده آن موجب گشته است که کشور مالت همواره انتخاب فیلم سازان هالیوودی برای ساخت فیلم‌هایی همچون: گلادیاتور، تروی، کاپیتان فلپس و گیم اف ترونز باشد.

جاذبه‌ های گردشگری مالت

سفر به مالت شما را با جاذبه‌های گردشگری فراوانی روبرو می‌کند، به طوری که به هر طرف سر بچرخانید یک بنای قدیمی یا صخره‌های باشکوه یا سواحل مواج را خواهید. حتی اگر در ایستگاه اتوبوس باشید!

از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور مالت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که توصیه می‌شود در سفر به مالت از آنها دیدن کنید:

والتا؛ به عنوان مرکز و پایتخت کشور مالت بی‌تردید دارای آثار باستانی، گردشگری و امکانات تفریحی بیشتری می‌باشد. این پایتخت کوچک که تنها کمی بیشتر از یک کیلومتر مساحت دارد دارای جاذبه‌هایی است که در زیر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم::

  • کلیسای سنت جان؛ با گنبدی طلاکوب
  • کاخ مستر
  • موزه ملی باستان‌شناسی
  • بنای پیانوی رنزو
  • موزه جنگ
  • رستوران سنتی
  • سرداب زیر زمینی با قدمت 5000 سال
  • معبد باستانی تارکسین که بزرگترین و زیباترین مکان تاریخی در مالت است و قدمت آن به 2500 تا 3600 سال پیش از میلاد مسیح می‌باشد.

گزو از دیگر شهرهای جزیره‌ای کشور مالت مناظری شبیه مناظر ماقبل تاریخ دارد و از دیدنش نفس در سینه‌تان حبس خواهد شد. اگر طرفدار محیطی زیبا برای پیاده روی و شنا در آب‌های شفاف می‌باشید گزو می‌تواند انتخاب مناسبی در سفر به مالت باشد.

سلیما شهری بسیار کوچک در مالت می‌باشد که اکثر رستوران‌ها، مراکز خرید و کافه‌ها در آن واقع شده است.

مدیوال شهری قلعه‌ای و باستانی که با پا گذاشتن در آن احساس می‌کنید به چندین قرن قبل برگشته‌اید؛ کلیسای مشهور سنت پاول واقع در این شهر است.

درست در همسایگی شهر مدیوال شهر کوچک رباط واقع شده است. شهر رباط به سبب داشتن جاذبه کلاسیک و ابنیه باستانی مورد توجه می‌باشد.

جزیره کومینو که از جمله جزایر 7 گانه کشور مالت است دارای مناظر زیبایی همچون تالاب‌های آبی می‌باشد. بنابراین کسانی که علاقه‌مند به شنا و غواصی هستند می‌توانند با سفر به مالت آن را در آب‌های روشن و زلال جزیره کومینو امتحان کنند.

مرداب آبی بلو لاگن، غار‌های آبی باستانی، آب گرم مایوکا، معبد تاریخی هاجر، معبد تاریخی مانایدرا و … از دیگر جاذبه‌های زیبای زیبا در سفر به مالت می‌باشند.

فستیوال‌ های هیجان انگیز در مالت

علاوه بر جاذبه‌های گردشگری و دیدن منظر مافوق تاریخی در سفر به مالت، تماشای فستیوال‌های مختلف و زیبا هم خالی از لطف نیست. از جمله مهم‌ترین فستیوال‌های کشور مالت عبارتند از:

  • فستیوال بین‌المللی آتش بازی: این جشنواره هر ساله در اواخر ماه آپریل و به مناسبت پیوستن جزیره مالت به اتحادیه اروپا برگزار می‌گردد.
  • فستیوال هنر مالت: در مالت می‌توانید شاهد نمایش هنرمندان محلی و خارجی که در این فستیوال حضور می‌یابند باشید و از دیدن اجرای هنرمندان بزرگ لذت ببرید.
  • فستیوال مدیترانه‌ای جزیره گزو: این جشن در اواسط پاییز برگزار شده و در آن برنامه‌های متنوعی همچون اپرا، کنسرت، پیاده روی، گردش، غذاهای محلی و … به اجرا در می‌آیند.
  • فستیوال بین‌المللی باروک در والتا: فستیوالی 15 روزه که هنرمندان بومی و خارجی در آن شرکت کرده و به اجرای آثار خود می‌پردازند.

استفاده از تور اروپا و تور مالت بهترین پیشنهاد برای سفر به این کشور زیبا و استفاده از فستیوال‌های هیجان انگیز آن است.

مناسب‌ ترین زمان برای سفر به مالت

با اینکه این کشور کوچک تنها 316 کیلومتر مربع مساحت دارد اما دارای تراکم جمعیت بالایی است و هر ساله در فصل گردشگری، توریست‌های بسیاری به این منطقه خوش آب و هوا سفر می‌کنند. توصیه می‌شود برای سفر به مالت فصل‌های آف سیزن یا کم گردش را انتخاب نمایید تا در آرامش کامل از جاذبه‌های دیدنی، سواحل و کرانه‌ها و ابنیه باستانی لذت ببرید.

با اینکه مالت شهر پر گردشگری می‌باشد اما باید گفت نسبت ورود گردشگران نسبت به مردم محلی مالت که به خارج از مالت سفر می‌کنند بسیار کمتر است، بنابراین بهترین زمان برای سفر به مالت زمان سفرهای مردم محلی و خلوت شدن جزیره می‌باشد.

مناسب‌ ترین زمان برای سفر به مالت | یوروپ تورز

سوالات متداول سفر به مالت

چگونه میتوان به مالت سفر کرد؟

از آنجا که کشور مالت عضو اتحادیه اروپا و پیمان شینگن می‌باشد بنابراین برای سفر به این کشور نیاز به ویزای شینگن نیز دارید. و می‌توانید با استفاده از ویزای شینگن و تور اروپا به این کشور سفر کنید.

بهترین زمان برای سفر مالت، چه زمنی میباشد؟

توصیه می‌شود برای سفر به مالت فصل‌های آف سیزن یا کم گردش را انتخاب نمایید تا در آرامش کامل از جاذبه‌های دیدنی، سواحل و کرانه‌ها و ابنیه باستانی لذت ببرید.

چرا سفر به مالت؟

کشور مالت همواره در مسیر کشمکش‌های تاریخی و خاستگاه رویدادهای بزرگ بوده است. از جمله حمله اعراب و تسلط انگلیس بر این کشور. وجود بناهای تاریخی سالم و معابد 5000 ساله و یا بناهای به سبک باروک، مناظر بکر و دست نخورده از طبیعت وحشی که نظیرش را در جایی نمی‌توانید بیابید، همه و همه سفر به مالت را تبدیل به سفری به یاد ماندنی و خاطره انگیز خواهد کرد که هرگز فراموشش نمی‌کنید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!