دانستنی های سفر به سوئد | راهنما – تصاویر – هزینه

دانستنی های سفر به سوئد | راهنما – تصاویر – هزینه

سفر به سوئد، کشور سوئد یکی از کشورهای زیبا و البته پرهزینه برای گردشگران تور سوئد و تور اروپا  است. به دلیل جاذبه‌های گردشگری فراوان، افراد زیادی قصد …

راهنمای کامل سفر به سوئد

کشور سوئد یکی از کشورهای زیبا و البته پرهزینه برای گردشگران تور سوئد و تور اروپا  است. به دلیل جاذبه‌های گردشگری فراوان، افراد زیادی قصد سفر به سوئد و بازدید از این کشور زیبا رادارند. اگر قصد سفر به سوئد رادارید و می‌خواهید اطلاعاتی در مورد سوئد و سفر به سوئد به‌دست آورید، در این مقاله همراه ما باشید.

دانستنی های سفر به سوئد | راهنما - تصاویر - هزینه | یوروپ تورز

درباره سوئد

کشور سوئد یکی از کشورهای اروپایی است که مقصد گردشگری جذاب و البته گرانی برای گردشگران تور سوئد به شمار می‌آید. سوئد با کشورهای دانمارک، نروژ و فنلاند همسایه است و اختلافی 1.5 ساعتی با تهران دارد. سوئد بالاتر از بریتانیا، بزرگ‌ترین کشور ناحیه اسکاندیناوی است و جمعیتی 10،000،000 نفری دارد. سطح زندگی مردم در این کشور بسیار بالا است و اکثر مردم زندگی خوب و آرامی دارند. زبان رسمی کشور سوئد، سوئدی است و پایتخت آن شهر استکهلم است.

مناطق جنوبی سوئد تنها نقاطی هستند که به‌عنوان مناطق چهارفصل سوئد شناخته می‌شوند و در سایر قسمت‌های این کشور، 6 ماه‌روز و 6 ماه شب است. وجود جنگل‌ها و دریاچه‌های فراوان، این کشور را به مقصدی جذاب برای گردشگران تور سوئد و تور اروپا تبدیل کرده است و اکثر افراد حداقل یک بار سفر به سوئد را در برنامه‌های خود قرار داده‌اند. بااینکه هزینه‌ها در این کشور بسیار بالا است ولی مطمئن باشید که هر پولی در این کشور خرج کنید ارزشش را خواهد داشت.

آب و هوای سوئد

قبل از سفر به سوئد شما باید با آب‌وهوای این کشور آشنا شوید. بااینکه کشور سوئد با آب‌وهوای سرد شناخته می‌شود ولی قسمت‌های مختلف این کشور آب‌وهوای متفاوتی دارند. قسمت‌های شمالی کشور سوئد معمولاً آب‌وهوای خیلی سردی دارد و به همین دلیل ساکنین این منطقه خیلی کمتر از سایر نقاط کشور هستند. زمستان‌های این منطقه بسیار سرد و طاقت‌فرسا است و این سرمای شدید چندین ماه ادامه دارد.

در بخش‌های جنوبی سوئد مانند شهر گوتنبرگ، هوا ملایم‌تر است ولی شرجی بودن هوا باعث می‌شود که زمستان‌ها سردتر، و تابستان‌ها گرم‌تر از حالت عادی شود. متوسط دمای هوا در این قسمت‌ها در فصل تابستان بین 15 تا 25 درجه است. آب‌وهوای بخش‌های میانی کشور کمی سردتر از نقاط جنوبی است و زمستان‌ها نسبتاً سرد می‌باشد و برف خوبی در این منطقه می‌بارد. دمای هوای این منطقه نیز در فصل زمستان به چند درجه زیر صفر می‌رسد ولی سرمای طاقت‌فرسایی را به وجود نمی‌آورد.

بهترین زمان برای سفر به سوئد

بهترین زمان برای سفر به سوئد بستگی به علایق شما دارد. اگر به ورزش‌های زمستانی علاقه دارید یا به دنبال این هستید که با کمترین هزینه به سوئد سفر کنید، فصل زمستان بهترین زمان برای شما برای سفر به سوئد است زیرا سوئد امکانات مناسبی برای ورزش‌های زمستانی دارد. فصل تابستان، فصل شلوغ گردشگری در سوئد است و دلیل آن‌هم آب‌وهوای معتدل و مطلوب در این فصل است. در این فصل به‌خصوص در نواحی جنوبی سوئد، وجود سواحل زیبا و جذاب سبب می‌شود افراد علاقه زیادی برای سفر به سوئد در فصل تابستان داشته باشند. همچنین در فصل تابستان روشنایی روز نیز بیشتر از هر زمان دیگری است.

در فصل بهار و پاییز نیز هوا در این کشور کمی خنک‌تر از تابستان است و مناسب برای افرادی است که می‌خواهند در هوایی مطلوب در خیابان‌های سوئد قدم بزنند و از دیدن زیبایی‌‌های طبیعت لذت ببرند. در این فصل‌ها امکان بارش باران نیز، بالاتر از سایر فصل‌ها است.

هزینه‌ های سفر به سوئد

به طور کلی هزینه‌های سفر به کشور سوئد از سایر کشورهای اروپایی بالاتر است ولی اگر به این کشور سفر کنید از هزینه‌های خود پشیمان نخواهید شد. در ادامه مهم‌ترین هزینه‌های سفر به سوئد و راهکارهایی برای کاهش این هزینه‌های را برای شما آورده‌ایم.

هزینه‌ های سفر به سوئد | یوروپ تورز

هزینه‌ های اقامت در سفر به سوئد

هزینه اقامت در سوئد به‌خصوص در شهر استکهلم بسیار بالا است ولی با توجه به هزینه‌های پرداختی شما امکانات مناسبی در اختیار شما قرار می‌دهند. هزینه اقامت یک شبه در هاستل های سوئد چیزی حدود 250 کرون است. همچنین اگر بخواهید اتاق خصوصی 2 تخته داشته باشید، باید 890 کرون بپردازید. اکثر هاستل ها صبحانه رایگان ندارند و بابت ملحفه نیز هزینه‌های اضافی دریافت می‌کنند.

برای اقامت در هتل‌های ارزان با اتاق خصوصی نیز باید چیزی بین 800 تا 1200 کرون برای یک شببپردازید. البته در این هتل‌ها می‌توانید از وای فای رایگان استفاده کنید و صبحانه رایگان میل کنید. هزینه اجاره یک آپارتمان کامل به‌صورت اشتراکی 1500 کرون خواهد بود.

هزینه‌ های غذا در سفر به سوئد

با توجه به اینکه محصولات لبنی و گوشت جزو اقلام گران‌قیمت سوئد هستند، برای یک هفته باید چیزی حدود 560 کرون برای مواد غذایی بپردازید. البته این هزینه در صورتی است که خودتان آشپزی کنید. برای خوردن یک وعده غذایی کامل در رستوران باید در حدود 260 کرون هزینه پرداخت کنید و برای غذاهای فست فودی مانند پیتزا نیز باید بین 50 تا 80 کرون هزینه پرداخت کنید. اگر به دنبال این هستید که در سفر به سوئد هزینه کمتری برای غذا بپردازید، می‌توانید از غرفه‌‌های کوچک در گوشه‌ کنار شهر یک ساندویچ یا هات‌داگ تهیه کنید و تنها 25 کرون برای آن بپردازید.

هزینه‌ های حمل‌ و نقل در سفر به سوئد

 برای صرفه‌جویی در هزینه سفر به سوئد می‌توانید برای حمل‌ونقل در داخل شهر از اتوبوس و قطار استفاده کنید و برای کمتر شدن هزینه آن نیز از کارت‌های قابل شارژ استفاده کنید. این کارت‌ها 20 کرون قیمت دارند و قیمت شارژ یک هفته‌ای آن‌ها نیز 300 کرون است. اتوبوس و قطار حتی در طول شب نیز فعالیت دارند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید ولی اگر خواستید می‌توانید از تاکسی استفاده کنید که 285 کرون برای شما هزینه خواهد داشت.

جاذبه‌ هایی که در سفر به سوئد نباید از دست بدهید

اگر قصد سفر به سوئد را با تور سوئد و تور اروپا دارید، حتماً سری به مکان‌های زیر بزنید تا سفر خود را خاطره‌انگیزتر کنید. در این قسمت مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری سوئد را به شما معرفی می‌کنیم.

مجمع‌ الجزایر استکهلم

یکی از مکان‌هایی که در سفر به سوئد نباید آن را از دست بدهید، مجمع‌الجزایر استکهلم است. این جزیره‌ها که مانند زنجیر در اطراف استکهلم قرارگرفته‌اند مکانی مناسب برای پیاده‌روی و قایق‌رانی هستند. برخی از این جزیره‌ها حتی دست‌نخورده هستند و می‌توانید با رفتن به آن‌ها آرامشی بی‌نظیر را تجربه کنید.

پارک ملی آبیسکو

این پارک در شمال شهر لاپلند واقع‌شده است و مکانی مناسب برای دیدن شفق قطبی و انجام تحقیقات در مورد این پدیده بی‌نظیر است. این پارک در هر فصل به شما دنیای متفاوتی را نشان می‌دهد بنابراین توصیه می‌کنیم در سفر به سوئد، به آن سری بزنید. ازجمله تفریحاتی که می‌توانید در این پارک انجام دهید، می‌توانیم به استراحت در هتل‌های یخی، درشکه سواری و پیاده‌روی و کوهنوردی اشاره‌کنیم که هرکدام از آن‌ها مربوط به فصل خاصی است.

جزیره جوگاردن

جزیره جوگاردن یکی دیگر از جاذبه‌های سوئد است که در سفر به سوئد مورد توجه گردشگران تور سوئد و تور اروپا قرار می‌گیرد. این جزیره پر از مکان‌های گردشگری و موزه‌هایی است که می‌تواند در سفر به سوئد، توجه هر گردشگری را به سمت خود جذب کند. ازجمله جاذبه‌های این جزیره سرسبز می‌توانیم به موزه اتنوگرافی، موزه وسا، پارک تفریحی و باغ‌وحش روباز اشاره‌کنیم.

جاذبه‌ هایی که در سفر به سوئد نباید از دست بدهید | یوروپ تورز

سوالات متداول سفر به سوئد

هزینه سفر به سوئد چقدر میباشد؟

به طور کلی هزینه‌های سفر به کشور سوئد از سایر کشورهای اروپایی بالاتر است ولی اگر به این کشور سفر کنید از هزینه‌های خود پشیمان نخواهید شد.

جاذبه هایی که در سفر به سوئد نباید از دست داد چیست؟

مجمع‌ الجزایر استکهلم، پارک ملی آبیسکو و جزیره جوگاردن.

برخی از ویژگی های کشور سوئد که باید هنگام سفر به سوئد بدانیم چیست؟

سوئد بالاتر از بریتانیا، بزرگ‌ترین کشور ناحیه اسکاندیناوی است و جمعیتی 10،000،000 نفری دارد. سطح زندگی مردم در این کشور بسیار بالا است و اکثر مردم زندگی خوب و آرامی دارند. زبان رسمی کشور سوئد، سوئدی است و پایتخت آن شهر استکهلم است.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!