دعوتنامه توریستی پرتغال | معرفی – انواع – شرایط

دعوتنامه توریستی پرتغال | معرفی – انواع – شرایط

دعوتنامه توریستی پرتغال، پرتغال یکی از کشورهای اروپایی است؛ که عضو قرارداد شینگن بوده و برای سفر به آن نیاز به دریافت دعوتنامه توریستی پرتغال است.

پرتغال یکی از کشورهای اروپایی است؛ که عضو قرارداد شینگن بوده و برای سفر به آن نیاز به دریافت دعوتنامه توریستی پرتغال است. برای سفر به بسیاری از کشورهای دنیا باید ویزا داشته باشید؛ و برای دریافت ویزای برخی از این کشورها شما احتیاج به دریافت دعوتنامه توریستی و یا دعوتنامه تحصیلی و دعوتنامه کاری دارید. در این مقاله سعی داریم در مورد دعوتنامه توریستی پرتغال صحبت کنیم و روش‌های دریافت ویزای پرتغال را شرح دهیم. پس اگر قصد سفر به پرتغال را دارید ادامه مطلب را از دست ندهید.

دعوتنامه توریستی پرتغال | معرفی - انواع - شرایط | یوروپ تورز

دعوتنامه توریستی پرتغال چیست؟

دعوتنامه درواقع سندی است که به وسیله یک شخص (یک شرکت و یا یک دانشگاه) در کشور مبدأ برای شما صادر می‌شود و طبق آن از شما دعوت می‌شود که به این کشور سفری داشته باشید. بسیاری از کشورها از جمله پرتغال برای اینکه ویزای توریستی برای مسافرانشان صادر کنند از متقاضی درخواست دعوتنامه توریستی می‌کنند. می‌توان این گونه برآورد کرد که دعوتنامه توریستی پرتغال اولین مرحله‌ای است که سد راه اخذ ویزای پرتغال قرار دارد.

در یک دعوتنامه باید اطلاعات کامل شخص دعوت‌کننده و شخص دریافت‌کننده دعوتنامه ذکر شود تا رسمیت یابد. همچنین لازم است این دعوتنامه به زبان رسمی کشور مبدأ نوشته شده باشد. به عنوان مثال برای دریافت دعوتنامه توریستی پرتغال باید متن دعوتنامه به زبان رسمی این کشور یعنی پرتغالی نوشته شود.

چگونه دعوتنامه توریستی پرتغال را دریافت کنیم؟

دعوتنامه‌ها انواع مختلفی دارند. به عنوان مثال به دعوتنامه کاری و یا دعوتنامه تحصیلی می‌شود اشاره کرد. دعوتنامه توریستی پرتغال نیز نوع دیگری از دعوتنامه‌های معمول است. ارائه دعوتنامه توریستی به دریافت ویزای پرتغال کمک می‌کند و شانس شما را برای اخذ ویزا افزایش می‌دهد. برای به دست آوردن یک دعوتنامه توریستی پرتغال نیاز دارید تا فردی آشنا (از اقوام و یا دوستان) که ساکن کشور پرتغال است برای شما این دعوتنامه را ارسال کند. نوشتن دعوتنامه نیاز به فرم خاصی ندارد. تنها نکته مهم در ارسال آن این است که باید به زبان رسمی کشور پرتغال نوشته شده باشد.

شما پس از دریافت دعوتنامه توریستی پرتغال می‌توانید همراه با مدارک مورد نیاز به سفارت خانه این کشور مراجعه کرده و درخواست ویزای پرتغال را ارائه دهید. البته دریافت دعوتنامه به معنای دریافت ویزا نیست؛ و ممکن است در طی کردن مراحل بعدی شما به مشکل خورده و ویزا برایتان صادر نشود. این مشکل می‌تواند به خاطر ناقص بودن دعوتنامه و یا ناقص بودن مدارک شما رخ داده باشد.

انواع ویزای توریستی پرتغال

دریافت ویزای پرتغال در دو حالت است. ویزای نوع اول که به آن ویزای نوع A نیز گفته می‌شود و تنها ویزای فرودگاهی است. به این معنا که فرد تنها برای استفاده از فرودگاه کشور پرتغال وارد خاک این کشور شده است؛ و درواقع قصد سفر به کشورهای دیگر حوزه شینگن را دارد. ویزای نوع دوم نیز تقریباً همین ویژگی را دارد.

منتهای فرد می‌تواند برای استفاده از سفرهای زمینی از فرودگاه نیز خارج شود؛ و ویزای نوع دوم که به آن ویزای نوع C گفته می‌شود؛ و ویزای اقامتی و جهانگردی است. ویزای نوع C مورد استفاده توریست‌هایی است که به پرتغال سفر می‌کنند و قصد اقامت در این کشور را دارند. برای دریافت این ویزا در مرحله اول نیاز به دریافت دعوتنامه توریستی پرتغال دارید.

ویژگی‌ های دعوتنامه توریستی پرتغال

یک دعوتنامه توریستی باید ویژگی‌هایی نیز داشته باشد؛ که در زیر به ترتیب به این ویژگی‌ها اشاره شده است. همه این موارد باید رعایت شده باشد.

در دعوتنامه توریستی پرتغال که برای شما ارسال شده است باید نسبت شما با فرد ارسال‌کننده دعوتنامه مشخص باشد. حال این فرد از آشنایان شما باشد و یا اقوام باشد.

فرد ارسال‌کننده دعوتنامه باید مشخصات کامل خودش را در دعوتنامه توریستی پرتغال ذکر کرده باشد. این مشخصات شامل نام، تابعیت و تاریخ تولد فرد می‌باشد.

ویژگی‌ های دعوتنامه توریستی پرتغال | یوروپ تورز

باید در دعوتنامه تاریخ ارسال و تنظیم آن مشخص باشد.

در دعوتنامه توریستی پرتغال باید مکان اسکان و نحوه سفر شخص میهمان مشخص شده باشد؛ و به تأیید رسیده باشد.

دعوتنامه باید توسط میزبان امضاء و تأیید شده باشد.

اهمیت دعوتنامه توریستی پرتغال

داشتن دعوتنامه توریستی شانس شما را برای دریافت ویزای پرتغال به نحو چشمگیری افزایش می‌دهد. دلیل این امر این است که شما به کمک این دعوتنامه می‌توانید به افسران سفارت خانه پرتغال اثبات کنید که شخصی در پرتغال هست که شما را در این سفر حمایت مالی خواهد کرد؛ و همچنین بازگشت شما به کشور مبدأ را تضمین می‌کند. با این حساب حساسیت کمتری نسبت به ویزای شما ایجاد می‌شود. البته ارائه دعوتنامه الزامی نیست؛ و شما بدون داشتن دعوتنامه نیز می‌توانید اقدامات لازم جهت کسب ویزا را انجام دهید.

هزینه‌ های دریافت ویزای پرتغال

پس از دریافتدعوتنامه توریستی پرتغال مرحله بعد مراجعه به سفارت این کشور است. دریافت ویزای پرتغال هزینه‌هایی نیز در بر خواهد داشت. میزان این هزینه در حدود شصت یورو برای افراد بالای دوازده سال و در حدود سی و پنج یورو برای افراد زیر دوازده تا شش سال است. برای افرادی که زیر شش سال سن دارند هزینه‌ای دریافت نمی‌شود. همچنین اگر به قصد سفر تحصیلی به پرتغال سفر می‌کنید نیازی به پرداخت این وجه ندارید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای پرتغال

برای اینکه درخواست ویزای پرتغال را ارائه بدهید نیاز به تهیه مدارکی دارید که در ادامه به آن‌ها پرداخته شده است. نکته مهم در دریافت ویزای توریستی این است که ارائه دعوتنامه توریستی پرتغال می‌تواند باعث به افزایش سرعت مراحل اخذ ویزا شود. مدارک به شرح زیر است:

  • دریافت فرم درخواست ویزا و تکمیل کردن آن
  • یک قطعه عکس پشت زمینه سفید تمام رنگی
  • گذرنامه‌ای که لااقل سه ماه از تاریخ اعتبار آن باقی مانده باشد.
  • ارائه دعوتنامه توریستی پرتغال (اگر دعوتنامه نداشته باشید هم البته می‌توانید درخواست ویزا بدهید.)
  • به همراه داشتن کپی‌ ویزاهای قبلی، منظور ویزاهایی است که در سه سال گذشته برای سفر به دیگر کشورها اخذ کرده‌اید.
  • ارائه پاسپورت‌های قبلی‌ که به دلیل گذشتن تاریخ اعتبارشان باطل شده‌اند.
  • ارائه سند بانکی مبنی بر دارا بودن تمکن مالی توسط شخصی که قصد سفر دارد. این سند باید همراه با گردش مالی حساب فرد ارائه شود.
  • ارائه سند رزرو هتل در کشور پرتغال
  • اگر قصد دارید فردی که به سن قانونی نرسیده است را همراه خود به سفر ببرید نیاز به اجازه نامه کتبی ترجمه شده از والدین فرد مورد نظر دارید.
  • رزرو کردن بلیت هواپیما جهت سفر به پرتغال و مشخص کردن زمان برگشت

نکته‌ های ضروری دریافت ویزای توریستی پرتغال

الف) برای ارائه درخواست ویزای توریستی اگر قصد دارید اعضای خانواده را نیز همراه خود ببرید لازم است هر فرد به صورت اختصاصی مدارک لازم را ارائه دهد؛ و در مصاحبه سفارت شرکت کند.

ب) هزینه‌هایی که برای درخواست ویزا پرداخته‌اید قابلیت برگشت ندارد. پس اگر می‌توانید دعوتنامه توریستی پرتغال را آماده داشته باشید که شانس دریافت ویزایتان افزایش یابد.

ج) سفارت می‌تواند از شما هر مدرک دیگری را نیز از شما درخواست کند؛ و این حق برای این سفارت محفوظ است.

د) ارائه کپی مدارک و دعوتنامه توریستی پرتغال برای دریافت ویزا لازم است.

نکته‌ های ضروری دریافت ویزای توریستی پرتغال | یوروپ تورز

سوالات متداول دعوتنامه توریستی پرتغال

دعوتنامه توریستی پرتغال چیست؟

دعوتنامه درواقع سندی است که به وسیله یک شخص (یک شرکت و یا یک دانشگاه) در کشور مبدأ برای شما صادر می‌شود و طبق آن از شما دعوت می‌شود که به این کشور سفری داشته باشید.

چگونه دعوتنامه توریستی پرتغال دریافت کنیم؟

برای به دست آوردن یک دعوتنامه توریستی پرتغال نیاز دارید تا فردی آشنا (از اقوام و یا دوستان) که ساکن کشور پرتغال است برای شما این دعوتنامه را ارسال کند. نوشتن دعوتنامه نیاز به فرم خاصی ندارد. تنها نکته مهم در ارسال آن این است که باید به زبان رسمی کشور پرتغال نوشته شده باشد.

داشتن دعوتنامه توریستی پرتغال، چه اهمیتی دارد؟

داشتن دعوتنامه توریستی شانس شما را برای دریافت ویزای پرتغال به نحو چشمگیری افزایش می‌دهد. دلیل این امر این است که شما به کمک این دعوتنامه می‌توانید به افسران سفارت خانه پرتغال اثبات کنید که شخصی در پرتغال هست که شما را در این سفر حمایت مالی خواهد کرد؛ و همچنین بازگشت شما به کشور مبدأ را تضمین می‌کند.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!