تحصیل در هلند | معرفی – تصاویر – دانشگاه ها

تحصیل در هلند | معرفی – تصاویر – دانشگاه ها

کشور هلند یکی از بهترین گزینه ها برای ادامه تحصیل دانشجویان می باشد. امروزه بسیاری از دانشجویان دوست دارند که برای تحصیل به هلند بروند چرا که آنها به خوبی می دانند با دریافت مدرک معتبر تحصیلی از دانشگاه های این کشور می توانند بهترین شغل را داشته باشند. هزینه های تحصیل در این کشور به عواملی از جمله نوع رشته تحصیلی، نوع دانشگاه، موقعیت جغرافیایی دانشگاه و مقطع تحصیلی بستگی دارد و دانشجویان می توانند با در نظر گرفتن این عوامل برآوردی از هزینه های تحصیل در هلند را داشته باشند. بهترین زمان برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور چند ماه قبل از سفر و مهاجرت به سوی این کشور می باشد.

کشور هلند

کشور هلند یکی از زیباترین و بهترین کشورهای جهان و اروپایی است که با داشتن اقتصادی بسیار قدرتمند و قوی از سطح رفاه اجتماعی بالایی برخوردار می باشد. در نظر داشته باشید که سالانه میلیون ها مسافر به سوی این کشور در حال مسافرت هستند که حجم بالایی از این مسافران را گردشگران تشکیل داده اند و بعد از آن نیز شاهد مهاجرت های تحصیلی به سوی این کشور هستیم. کشور هلند با توجه به کمبود نیروی جوان برای انجام فعالیت های دولتی و خصوصی خود، از جوانان کشورهای دیگر دعوت می کنند تا در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند و در سیستم شغلی این کشور جذب کار شود.

کشور هلند تمام زیر ساخت های لازم برای ادامه تحصیل و زندگی دانشجویان غیر بومی را فراهم کرده است تا دانشجویان بتوانند به راحتی اقدام به تحصیل در هلند کنند. اگر شما نیز قصد دارید تا در یکی از بهترین دانشگاه های جهان به تحصیل بپردازید و مدرک معتبری را به دست آورید می توانید کشور هلند و دانشگاه های معروف و معتبر این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید و آینده خوبی را برای خود رقم بزنید. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد تحصیل در هلند، مدارک لازم برای آن، شرایط لازم، هزینه های تحصیل در هلند و بهترین زمان برای اخذ ویزای تحصیلی هلند توضیحاتی را به حضور شما ارائه دهیم. شما می توانید با همراهی ما تا آخر این مقاله اطلاعات بسیار مفید و جالبی را در مورد ادامه تحصیل در کشور هلند به دست آورید.

تحصیل در هلند

تحصیل در هلند

همانطور که در بخش قبلی نیز به این موضوع اشاره شد، تحصیل در هلند یکی از بهترین فرصت ها برای هر دانشجویی می باشد که می تواند به دست آورد. در نظر داشته باشید که در سال های اخیر دانشجویان ایرانی نیز علاقه زیادی برای ادامه تحصیل در کشور هلند از خود نشان می دهند و شما می توانید با مشاهده صف های طولانی در جلوی کنسولگری این کشور، به این واقعیت پی ببرید. کشور هلند نیز از دانشجویان غیر بومی به خوبی استقبال می کند و تمام امکانات و خدمات مورد نیاز آنها را تامین کرده است.

تحصیل در هلند

دانشگاه های هلند

یکی از مهمترین عواملی که توجه بسیاری از دانشجویان را از کشورهای مختلف به سوی خود جلب کرده است می توان به دانشگاه های این کشور اشاره کرد. از مهمترین و مشهورترین دانشگاه های کشور هلند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

–         دانشگاه صنعتی دلفت

–         دانشگاه اوترخت

–         دانشگاه گرونینگن

–         دانشگاه آمستردام

هر کدام از این دانشگاه های دارای رتبه های بالایی در سطح جهان هستند و بهترین اساتید دانشگاهی را می توانید در این دانشگاه ها مشاهده کنید. شما نیز می توانید با فراهم کردن شرایط و مدارک لازم فرصت تحصیل با بهترین اساتید را در این دانشگاه ها به دست آورید.

تحصیل در هلند

دانشگاه صنعتی دلفت

یکی از قدیمی ترین دانشگاه های فنی مهندسی کشور هلند، دانشگاه صنعتی دلفت می باشد. این دانشگاه در سال 1842 میلادی تاسیس شد و تمامی رشته های فنی مهندسی را دارا می باشد. مهمترین رشته هایی که دانشجویان می توانند به تحصیل آنها بپردازند می توان به مدیریت فناوری، علوم کامپیوتر، ریاضیات و علوم کاربردی اشاره کرد. رتبه دانشگاه مذکور در کشور هلند 2 است. دانشکده شیمی این دانشگاه نیز یکی از بهترین دانشکده های شیمی در کل جهان می باشد و رتبه 15 را دارا می باشد. این دانشگاه در حدود 19500 دانشجو دارد که درصد بسیار بالایی از این رقم را دانشجویان غیر بومی از کشورهای مختلف جهان تشکیل داده اند. اگر شما نیز علاقه مند به ادامه تحصیل در یکی از رشته های فنی مهندسی هستید، می توانید با انتخاب این دانشگاه مهاجرت تحصیلی خود را به کشور هلند شکل دهید.

تحصیل در هلند

دانشگاه اوترخت

یکی از قدیمی ترین و مشهورترین دانشگاه های اروپایی در کشور هلند دانشگاه اتوراخت می باشد. این دانشگاه در رتبه 94 دانشگاه های برتر جهان واقع شده است و هر ساله حدود 30.000 دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند و یا جذب می شود. دانشگاه مذکور سومین دانشگاه برتر کشور هلند نیز محسوب می شود. از میان فارغ التحصیلان این دانشگاه هر ساله حدود 12 نفر آنها جایزه نوبل را از آن خود می کنند.

دانشگاه اوترخت با داشتن بهترین و مدرن ترین تجهیزات و امکانات خود توانسته است توجه بسیاری از دانشجویان را به خود جلب کند. اگر شما نیز به دنبال برترین دانشگاه های هلند هستید می توانید این دانشگاه را در اولویت انتخاب های خود قرار دهید و با مراجعه به وب سایت رسمی آن شرایط لازم برای پذیرش در این دانشگاه را مطالعه کنید و با فراهم نمودن این شرایط درخواست خود را جهت ادامه تحصیل در این دانشگاه ارائه دهید.

تحصیل در هلند

رشته های مورد تحصیل در هلند

رشته های بسیار متنوع و مختلفی برای تحصیل در هلند وجود دارد و این امر سبب شده است دانشجویان به راحتی بتوانند رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنند و درخواست پذیرش را به دانشگاه مورد نظر خود ارسال کنند. از مهمترین رشته های مورد تحصیل در هلند می توان به دندانپزشکی، ادبیات، فنی مهندسی، مهندسی کشاورزی، فلسفه، مدیریت اجتماعی، تاریخ، مدیریت بازرگانی و غیره اشاره نمود.

دانشجویان می توانند تمامی رشته های مذکور را در مقاطع مختلف انتخاب کنند و به تحصیل بپردازند. دانشگاه های کشور هلند نیز سعی بر آن دارند تا با کیفیت ترین امکانات و خدمات آموزشی در سطح عالی را برای دانشجویان بومی و غیر بومی خود ارائه دهند. همچنین مسئولین دولتی این کشور از برخی دانشجویان با استعداد غیر بومی جهت اشتغال در این کشور دعوت به عمل می آورند و دانشجویان می توانند با قبول کردن این دعوت اقامت دائمی کشور هلند را به دست آورند. اگر شما نیز به دنبال آینده ای درخشان در این کشور اروپایی هستید می توانید یکی از بهترین های دانشگاه خود باشید و با کسب نمره قبولی عالی فرصت اشتغال در بخش های دولتی و خصوصی این کشور را به دست آورید.

تحصیل در هلند

مدارک لازم برای تحصیل در هلند

یکی از اصلی ترین آیتم هایی که در تحصیل در هلند برای دانشجویان وجود دارد، مدارک لازم برای ادامه تحصیل در این کشور است. تمامی دانشجویان بایستی قبل از مهاجرت خود مدارک مورد نیاز را تهیه و آماده کنند. از مهمترین مدارک لازم برای تحصیل در هلند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

–         مدارک شناسایی به همراه ترجمه

–         اصل پاسپورتی که حداقل 6 ماه اعتبار زمانی دارد

–         ارائه رزومه قوی

–         ارائه نسخه ای از تمامی مقالات صورت گرفته

–         بیمه پزشکی

–         گواهی مبنی بر نداشتن سوء پیشینه

–         ضمانت نامه بانکی

–         ارائه گواهی اشتغال به تحصیل

–         دعوتنامه

–         ویزای تحصیلی

–         ارائه مدرک زبان معتبر

دانشجویانی که قصد تحصیل در هلند را دارند بایستی نهایت دقت و توجه را برای مهیا کردن این مدارک به خرج دهند. چرا که مسئولان دانشگاهی با دقت بیشتری مدارک دانشجویان را مورد بررسی قرار می دهند و در صورت مشاهده هرگونه مغایرتی اقدام به ابطال درخواست دانشجویان می کنند. به همین جهت توصیه می کنیم که در تهیه مدارک مورد نیاز به هیچ وجه تخلفی انجام ندهید.

تحصیل در هلند

هزینه تحصیل در هلند

یکی از مهمترین موضوعاتی که برای دانشجویان در هنگام مهاجرت تحصیلی به وجود می آید، هزینه تحصیل در هلند می باشد. در این خصوص می توان گفت که هزینه تحصیل در هلند بسیار مناسب و با توجه به نوع رشته و موقعیت دانشگاه بسیار متفاوت است و دانشجویان می توانند با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و مالی خود، یکی از بهترین این رشته ها و دانشگاه ها را انتخاب کنند و اقدامات لازم را در جهت پذیرش انجام دهند. همچنین در نظر داشته باشید که هزینه های تحصیل در کشور به مقطع تحصیلی دانشجویان نیز بستگی دارد و می توان گفت که هزینه های تحصیل در دوره دکتری بسیار بیشتر از دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد و بسیاری از دانشجویان بدون در نظر گرفتن این هزینه درخواست خود را به دانشگاه های مورد نظر ارسال می کنند و در آخر نیز با مشکل هزینه مواجه خواهند شد.

تحصیل در هلند

بهترین زمان اخذ ویزای تحصیلی هلند

بهترین زمان برای اخذ ویزای تحصیل در هلند چند ماه قبل از مهاجرت به سوی این کشور می باشد و دانشجویان می توانند با گرفتن وقت سفارت کشور هلند در بهترین زمان ممکن، اقدامات لازم را برای اخذ و دریافت ویزای تحصیلی این کشور داشته باشند. ویزای تحصیلی یکی از مهمترین مدارک لازم برای تحصیل در هلند می باشد. ویزای مذکور جزء ویزای شینگن است و دانشجویان می توانند با در دست داشتن آن به راحتی از کشورهای دیگر اروپایی نیز بازدید لازم را داشته باشند و بهترین لحظات را در این کشورها برای خود به ارمغان آورند.

در نظر داشته باشید که دانشجویان بدون اخذ ویزای تحصیلی این کشور، حتی اجازه پرواز از کشور مقطع را نیز نخواهند داشت. دانشجویان می توانند با توجه به زمان پذیرش دانشجویان توسط دانشگاه مورد نظر خود در کشور هلند، در بهترین و مناسب ترین زمان ممکن اقدام به دریافت و اخذ ویزای تحصیلی خود داشته باشند تا به راحتی و بدون به وجود آمدن مشکلی مهاجرت تحصیلی خود را به سوی خود این کشور داشته باشند. پیشنهاد ما به شما برای تسریع در انجام کارهایتان شرکت یوروپ تورز می باشد.

تحصیل در هلند

تحصیل در هلند: مقطع کارشناسی

مقطع کارشناسی در کشور هلند حدود 4 سال است و دانشجویانی که توانسته اند نمره 12 را در مدرک دیپلم خود اخذ کنند می توانند با کسب نمره قبولی در مدرک آیلتس زبان انگلیسی درخواست خود را برای پذیرش در دانشگاه های کشور هلند، ارسال کنند. نمره مورد قبول برای این مقطع حدود 5/5 می باشد که البته دانشجویان این مقطع می توانند با یک دوره بسیار فشرده به راحتی این نمره را به دست آورند.

همچنین این دانشجویان می توانند در طول هفته به مدت 10 ساعت به کار دانشجویی بپردازند. برخی از دانشگاه های این کشور قبل از ورود دانشجویان به دانشگاه، برای آنها دوره های 6 ماه یا یک ساله در کالج برگزار می کنند که دانشجویان آمادگی لازم را برای ورود به دانشگاه را به دست آورند. تعداد درخواست های دانشجویان در این مقطع برای تحصیل در هلند بسیار کمتر از سایر دوره های تحصیلی می باشد.

تحصیل در هلند

تحصیل در هلند: مقطع کارشناسی ارشد

یکی دیگر از مقاطع تحصیلی که مورد توجه دانشجویان در سال های اخیر واقع شده است می توان به کارشناسی ارشد اشاره کرد که این دوره در کشور هلند 2 ساله است و دانشجویان می توانند در طول این مدت به کار دانشجویی نیز بپردازند. دانشجویانی که قصد تحصیل در هلند را دارند می توانند با انتخاب یکی از بهترین دانشگاه های این کشور، در رشته مورد نظر خود به تحصیل بپردازد. از مهمترین شرایط لازم برای ادامه تحصیل در این مقطع می توان به ارائه آخرین مقطع تحصیلی اشاره کرد و دانشجویان بایستی بتوانند حداقل نمره قبولی را در مدرک زبان انگلیسی کسب نمایند.

از مهمترین رشته هایی که دانشجویان در این مقطع می توانند در آنها به تحصیل مشغول باشند می توان به مواردی از جمله فلسفه، مدیریت اجتماعی، دندانپزشکی، پرستاری و مهندس عمران اشاره کرد. بیشترین حجم دانشجویان دوره کارشناسی ارشد را دانشجویان اروپایی تشکیل می دهند چرا که این دانشجویان نیز به خوبی می دانند دانشگاه های کشور هلند از سطح علمی و آموزشی بسیار بالایی برخوردار هستند و همین امر دلیل اصلی دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی برای تحصیل در هلند می باشد.

تحصیل در هلند

تحصیل در هلند: دکتری

دوره دکتری یکی از مهمترین و پرطرفدارترین مقطع هایی می باشد که بسیاری از دانشجویان در این دوره به ادامه تحصیل می پردازند. دوره های دکتری در کشور هلند حدود 4 سال به طول می انجامد و دانشجویان می توانند در طول این مدت به انجام تحقیقات بسیار زیادی بپردازند. دوره دکتری یکی از حساس ترین دوره های تحصیلی در این کشور می باشد که دانشجویان علاقه مند می توانند با دریافت فاند و بورسیه به راحتی مهاجرت خود را به سوی این کشور انجام دهند و بهترین آینده را برای خود به وجود آورند.

از مهمترین شرایط لازم برای تحصیل در هلند برای مقطع دکتری می توان به داشتن 4 مقاله علمی معتبر اشاره کرد که بی شک بدون داشتن این مقالات شرایط و شانس پذیرش در دانشگاه های این کشور کمی سخت تر خواهد شد. دانشگاه های کشور هلند برای دانشجویان دکتری خود ارزش و اهمیت بسیار زیادی قائل هستند چرا که مسئولان دانشگاه ها به خوبی می دانند دانشجویان دکتری آنها می توانند زمینه های بسیار خوبی را در حوزه دانش و علم برای آنها به ارمغان آورند. اگر شما نیز به دنبال ادامه تحصیل در دوره دکتری هستید، توصیه می کنیم که دانشگاه های این کشور را در اولویت های خود قرار دهید.

تحصیل در هلند

کار دانشجویی در کشور هلند

دانشجویانی که قصد تحصیل در هلند را دارند می توانند ساعاتی مشخصی را در طول هفته به کار بپردازند تا بتوانند هزینه های تحصیل و زندگی خود را به دست آورند. در نظر داشته باشید که هزینه های زندگی در این کشور کمی بیشتر می باشد و بی شک دانشجویان بدون داشتن کار دانشجویی در این کشور نمی توانند از پس هزینه های زندگی خود برآیند. از مهمترین هزینه های زندگی در این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

–         هزینه های خورد و خوراک

–         هزینه های اقامت و خوابگاه

–         هزینه های تفریح

–         هزینه های جابجایی

توجه داشته باشید که ساعت های کاری که دانشجویان می توانند در طول هفته آن را انجام دهند، به نوع مقطع تحصیلی دانشجویان و شرایط دانشگاهی که دانشجویان در آن تحصیل می کنند بستگی کامل دارد. توجه داشته باشید که بسیاری از دانشگاه ها، کار دانشجویی برای دانشجویان دکتری را ممنوع اعلام کرده اند که دانشجویان بتوانند به شکل کامل از تمام اوقات خود در جهت انجام تحقیقات و پژوهش های خود استفاده کنند. دانشجویان می توانند با اخذ معرفی نامه از سوی دانشگاه، در بخش های مختلف اقدام به کار مورد نظر خود کنند. از مهمترین کارهای دانشجویی می توان به کار کردن در رستوران، کافی شاپ، هتل ها و سینماها اشاره کرد.

تحصیل در هلند

مزایای تحصیل در هلند

تحصیل در هلند همانطور که در بخش های قبلی نیز به آن اشاره شد، دارای مزیت های بسیار زیادی می باشد که دانشجویان می توانند با مهاجرت تحصیلی خود به این کشور، از این مزایا استفاده نمایند. از مهمترین مزایای تحصیل در هلند می توان به این موارد اشاره کرد:

–         داشتن ویزای شینگن کشور هلند و امکان سفر به کشورهایی که در حوزه شینگن واقع شده است.

–         آشنایی نزدیک با فرهنگ مردم کشور هلند

–         آشنایی با سایر دانشجویانی که از کشورهای دیگر برای ادامه تحصیل به این کشور آمده اند

–         فرصت بازدید از تمام جاذبه های گردشگری و دیدنی این کشور فوق العاده و زیبا

–         فرصت انجام پژوهش های مختلف با بهترین اساتید دنیا

–         فرصت زندگی در یکی از بهترین کشورهای اروپایی

اگر شما نیز به دنبال ادامه تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه های جهان هستید می توانید کشور هلند را در اولویت های انتخابی خود قرار دهید و با اخذ مدرک بسیار معتبر از دانشگاه های این کشور فرصت های بسیار خوبی را برای داشتن شغل مناسب به دست آورید.

تحصیل در هلند

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!