برج پیزا ایتالیا | معرفی – تصاویر – تاریخچه

برج پیزا ایتالیا | معرفی – تصاویر – تاریخچه

برج پیزا ایتالیا، در واقع برج ناقوس کلیسای جامع پیزا‏ است و یکی از از چند سازه ایی می‌باشد که در میدان کلیسای جامع پیزا وجود دارد.

برج پیزا ایتالیا در واقع برج ناقوس کلیسای جامع پیزا‏ است و یکی از از چند سازه ایی می‌باشد که در میدان کلیسای جامع پیزا وجود دارد. این سازه‌ها شامل کلیسای جامع، برج ناقوس و غسل تعمید پیزا می‌شود. یکی دیگر از آثاری که در مجموعه برج کج پیزا ایتالیا وجود دارد قبرستان قدیمی کلیسای جامع شهر پیزای ایتالیا است. تمامی این آثار در بین میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند.

برج پیزا ایتالیا | معرفی - تصاویر - تاریخچه | یوروپ تورز

ویژگی های ظاهری برج پیزا ایتالیا

همانطور که می‌دانید برج پیزا کج است و ارتفاع قسمت بالاتر برج حدود 56/67 و قسمت پایین‌تر حدود 55/86 متر ارتفاع دارد. برج پیزا کشور ایتالیا دارای دیوارهایی با عرض ۲/۴۴ متر هستند و وزن آنها حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن تخمین زده شده است. حتی در قسمت شمال نیز دوپله کمتر از قسمت دیگر دارد یعنی ۲۹۶ پله در یک سمت و ۲۹۴ بله در سمت دیگر وجود دارد. علت کج شدن برج پیزا این است که زمین زیر آن بسیار نرم می‌باشد.

فرایند کج شدن برج پیزا ایتالیا در طول ساخت و ساز در قرن دوازدهم شروع شده و زمانی که در سال ۱۹۹۰ برج اندازه گرفته شد به حدود 5  درجه رسیده بود. در سال ۹۳ تا ۲۰۰۱ کارهای اصلاحی برای محافظت از برج انجام شد و شیب آن را حدود ۳.۹۷ درجه کاهش داد.

معما هایی درباره برج پیزا ایتالیا

معمار برج پیزا شناخته شده نیست و نمی‌توان با قاطعیت گفت که این هنرمند چه کسی می‌باشد اما گمانه زنی‌ها بر آن است که هنرمند مشهور که در قرن دوازدهم در شهر پیزا زندگی می‌کرده و به خاطر وجود مجسمه‌های ریخته‌گری برنز بسیار مشهور شده بوده، ساخت برج پیزا را برعهده داشته است. در سال ۱۸۲۰ کتیبه گچبری شده با نام این هنرمند در پایین برج پیزا کشف شده است اما نمی‌دانیم که این کتیبه مربوط به در برنزی می‌باشد که در نمای کلیسای جامع وجود داشته و هم اینک تخریب شده و یا اینکه به دلیل این می‌باشد که این هنرمند معمار برج پیزا ایتالیا بوده است.

داستان برج پیزا

ساخت برج پیزا حدود ۱۹۹ سال طول کشیده است. در مرحله اول در سال ۱۱۷۲ یکی از از ثروتمندان شهر پیتزا مقداری پول از خود به جای گذاشت و وصیت کرد که آن را برای ساخت برج ناقوس کلیسای جامع شهر پیزا استفاده کنند. این پول صرف خرید چند سنگ شد که پایه این برج را تشکیل می‌دهد.  از سال  ۱۱۷۳ ساخته برج پیزا شروع شد. طبقه همکف در همان سال آماده و همزمان با شکوفایی و اقتدار نظامی شهر و در سایه امنیت و ثبات موجود، طبقه همکف توسط ستون‌ها شکل گرفت.

داستان برج پیزا | یوروپ تورز

طبقه دوم در سال ۱۱۷۸ به دلیل فرو رفتن یک پایه سه متری در زیر بنای ضعیف ناپایدار شد. در همین زمان و به مدت 100 سال جمهوری پیتزا درگیر نبرد با جنوا و لوکا فراز بود و این امر باعث تاخیر یک قرنی در ادامه ساخت این برج شد. در این مدت زمین زیر برج تا جایی که امکان داشت فرو نشست کرد و برای ادامه ساخت و ساز آماده شد. اگر این تاخیر صد ساله اتفاق نمی‌افتاد و ساخت برج پیزا بر طبق روال پیش می‌رفت به طور قطع برج دوام نمی‌آورد و سقوط می‌کرد.

در سال ۱۲۷۳ ادامه ساخت برج پیزا شروع شد معمار برج پیزا در این موقع سنگ‌های مرمر را از نزدیکی شهر پیزا وارد می‌کرد و ساخت و ساز را ادامه داد. در تلاش برای جبران شیب موجود در طبقات بالایی در قسمت کج را کمی بلندتر ساختند به همین دلیل برج منحنی است. ساخت و ساز در ۱۲۸۴ دوباره متوقف شد چرا که جنگ دیگری در راه بود. در سال ۱۳۱۹ طبقه هفتم برج تکمیل شد.

برج ناقوس کلیسای جامع پیزا

اتاق ناقوس در سال ۱۳۷۲ آن اضافه شد می‌دانیم که این اتاق توسط توماس دی آندرئا پیزانو ساخته شده است. او موفق شده که عناصر بوتیک ناقوس را با سبک رومی برج هماهنگ کند. در برج ناقوس هفت زنگ وجود دارد و برای هر نت یک زنگ اختصاص داده شده است. بزرگترین ناقوس‌ها در سال ۱۳۵۵ نصب شده است.

تاریخ علم و برج پیزا ایتالیا

برج پیزا به خاطر آزمایش معروف سقوط آزاد گالیله نیز در اذهان عمومی درخشش دارد. در حدود سال 1654 گالیله که در آن سالها در پیزا زندگی می‌کرد آزمایش ساده ایی را برای اثبات نظریه خود در ارتباط با وابستگی سرعت فرود اجسام با جرم آنها طراحی کرد. آزمایشی که یکی از اجزای آن برج پیزا ایتالیا بود. او دو عدد گلوله توپ با جرم‌های متفاوت را از بالای برج پیزا ایتالیا پرتاب کرد. وی در این آزمایش قصد داشت نشان دهد که سرعت فرود این توپ‌ها وابسته به جرم آنها نیست و مربوط به قوانین پرتاب و سقوط آزاد می‌باشد. اینگونه بود که برج پیزا تبدیل به یکی از مهمترین آزمایشگاه‌های تاریخ علم شد.

جلوگیری از تخریب برج پیزا

در طول جنگ جهانی دوم نیز گمان بر این بود که آلمانها برای دیدبانی از آن استفاده می‌کردند و متفقین قصد داشتند این برج را به وسیله توپخانه تخریب کنند اما گروهبانی که مسئول این کار بود محصور زیبایی برج پیزا شد و از این اتفاق جلوگیری کرد.

در سال‌های مختلف تلاش‌های زیادی برای جلوگیری از تخریب برج پیزا ایتالیا شده است. برای مثال در سال ۱۹۶۴ دولت ایتالیا برای صاف کردن برج درخواست کمک کرد. حتی بعضی از عملیات‌های انجام شده بر روی برج شیب برج را بدتر کرد. در سال ۹۳ وزنه‌های تعادل اولیه سربی به برج اضافه شد و آن را کمی صاف‌تر کرد با این حال برج پیزا هم اکنون یکی از جذاب‌ترین مقاصد برای گردشگران است. برج پیزا ایتالیا در کنار کلیسای جامعه مجاور آن و غسل تعمید و گورستان آن از جمله مهمترین آثار یونسکو هستند.

تاریخ علم و برج پیزا ایتالیا | یوروپ تورز

سوالات متداول برج پیزا ایتالیا

برج پیزا ایتالیا در کجا واقع شده است؟

برج پیزا ایتالیا در واقع برج ناقوس کلیسای جامع پیزا‏ است و یکی از از چند سازه ایی می‌باشد که در میدان کلیسای جامع پیزا وجود دارد.

این برج توسط چه کسی ساخته شده است؟

معمار برج پیزا شناخته شده نیست و نمی‌توان با قاطعیت گفت که این هنرمند چه کسی می‌باشد اما گمانه زنی‌ها بر آن است که هنرمند مشهور که در قرن دوازدهم در شهر پیزا زندگی می‌کرده و به خاطر وجود مجسمه‌های ریخته‌گری برنز بسیار مشهور شده بوده، ساخت برج پیزا را برعهده داشته است.

ساخت این برج چند سال طول انجامید؟

ساخت برج پیزا حدود ۱۹۹ سال طول کشیده است. در مرحله اول در سال ۱۱۷۲ یکی از از ثروتمندان شهر پیتزا مقداری پول از خود به جای گذاشت و وصیت کرد که آن را برای ساخت برج ناقوس کلیسای جامع شهر پیزا استفاده کنند.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!