ویزای مولتی شینگن | معرفی – تصاویر – مدارک

ویزای مولتی شینگن | معرفی – تصاویر – مدارک

ویزای مولتی شینگن، بسیاری از کشورهای اروپایی عضو پیمان شینگن می‌باشند. لذا افرادی که دارای ویزای شینگن می‌باشند، می‌توانند به راحتی و بدون اخذ ویزای کشور …

بسیاری از کشورهای اروپایی عضو پیمان شینگن می‌باشند. لذا افرادی که دارای ویزای شینگن می‌باشند، می‌توانند به راحتی و بدون اخذ ویزای کشور مورد نظر اروپایی به آن سفر نمایند. یکی از انواع ویزای شینگن، ویزای مولتی شینگن می‌باشد. افراد می‌توانند با استفاده از ویزای مولتی‌شینگن مدت زمان بیشتری را در سفر به کشورهای اروپایی تجربه نمایند. ما نیز در این متن قصد داریم نکاتی که پیرامون ویزای مولتی شینگن می‌باشد را مورد بررسی قرار داده و آن را برای شما بازگو نماییم. چنانچه قصد رزرو تور اروپا و دریافت ویزای مولتی‌شینگن را دارید، می‌توانید به آژانس‌های مسافرتی معتبر مراجعه نمایید.

ویزای مولتی شینگن | معرفی - تصاویر - مدارک | یوروپ تورز

معرفی ویزای مولتی شینگن

همانطور که می‌دانید برای سفر به هر کشور خارجی دیگری، باید ویزای آن را اخذ نمایید. به طور مثال برای سفر به کشور اسپانیا باید ویزای این کشور اروپایی را اخذ نمایید. اما افراد می‌توانند با دریافت ویزای شینگن نه تنها به یک کشور اروپایی، بلکه به تمامی کشورهایی که عضو این پیمان هستند، سفر نمایند. یکی از انواع این ویزا، به ویزای مولتی شینگن یا ویزا (c) معروف است. این ویزا از لحاظ زمانی دارای اعتبار بیشتری می‌باشد.

لذا افرادی که مدام در حال رفت و آمد در میان کشورهای اروپایی و کشور خود می‌باشند، می‌توانند از این نوع ویزا استفاده نمایند. این نوع از ویزا بیشتر مورد توجه افرادی است که برای کار و یا تجارت به اروپا سفر می‌نمایند. توصیه ما به افرادی که زمان مشخصی برای سفر خود به کشور‌هایی اروپایی ندارند و تصور می‌کنند که زمان سفرشان از 3 ماه بیشتر می‌شود این است که با دریافت ویزای مولتی‌شینگن خیال خود را راحت نمایند.

بررسی مزیت‌ های ویزای مولتی شینگن

ویزای مولتی شینگن دارای مزایای مختلفی می‌باشد. تصور کنید برای یک کار مهم تجاری مجبور هستید چندین بار به یک کشور اروپایی سفر نمایید و در عین حال شرایط برای دریافت ویزای دائم آن کشور را ندارید. حال هر بار که به این کشور قصد سفر دارید، مجبور هستید ویزای خود را دریافت نمایید و کلی از مراحل مانند ارائه مدارک و هزینه‌ها را مجدداً بدهید.

خب افراد می‌توانند با دریافت ویزای مولتی‌شینگن علاوه بر کاهش زمان در هزینه‌های خود نیز صرفه جویی نمایند. یکی دیگر از مزایای دریافت این نوع از ویزا این است که اعتبار پاسپورت را تا حد زیادی بالا می‌برد. شما با داشتن این نوع از ویزا می‌توانید زمان بیشتری را در کشورهای اروپایی سپری نمایید. گفتنی است افراد با داشتن ویزای مولتی شینگن می‌توانند به صورت راحت‌تری در میان کشورهای اروپایی تردد نمایند.

چگونگی دریافت ویزای مولتی شینگن

برای دریافت ویزای مولتی شینگن در ابتدا باید فرم مربوط به ویزای شینگن کشوری که قصد رفتن به آن را دارید دریافت نمایید و سپس در زمان مصاحبه دلایل خود را برای دریافت ویزای مولتی‌شینگن ارائه دهید. مسئولین سفارت مورد نظر با توجه به ادله افراد برای دادن یا ندادن ویزا تصمیم‌گیری می‌نمایند. لذا افراد برای دریافت آن باید یک سری از مدارک را به سفارت مورد نظر ارائه دهند. دریافت ویزای مولتی‌شینگن کمی با ویزای شینگن عادی متفاوت می‌باشد و افراد باید علاوه بر مدارک ویزای شینگن یک سری دیگر از مدارک را به سفارت مورد نظر ارائه دهند.

مدارک لازم برای دریافت ویزای مولتی شینگن

افرادی که قصد دارند برای دریافت ویزای مولتی شینگن اقدام کنند، باید مدارک مورد نیاز آن را فراهم نمایند. از این مدارک می‌توان به مدارک شناسایی به صورت اصل و رونوشت به همراه ترجمه‌های آن‌ها اشاره کرد. افراد باید یک قطعه عکس رنگی زمینه سفید به صورت تمام رخ را به سفارت مورد نظر تحویل دهند.

این نوع از مدارک به همراه مدارکی چون مدارک پزشکی، تحصیلی و مالی به صورت روتین همواره باید به سفارت مورد نظر ارائه شوند. اما از مدارکی که باید برای ویزای مولتی‌شینگن به سفارت ارائه شود، می‌توان به ارائه ویزای قبلی، ارائه دعوت نامه‌های معتبر از سوی کشور مقصد، ارائه پرینت‌های حساب بانکی با گردش مالی مناسب، ارائه مدارک بیمه تامین اجتماعی سطح بالا و… اشاره کرد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای مولتی شینگن | یوروپ تورز

مدت اعتبار ویزای مولتی شینگن

شاید بتوان گفت بهترین مزیتی که ویزای مولتی شینگن نسبت به ویزای عادی دارد، این است که افراد می‌توانند، مدت زمان بیشتری را در حوزه کشورهای اروپایی بمانند. در واقع مدت اعتبار ویزاهای معمولی به صورت 90 روزه می‌باشد و افراد پس از اتمام آن باید خاک آن کشور را ترک کرده و به کشور خود بازگردند. اما ویزای مولتی شینگن دارای اعتبار زمانی دوبل می‌باشد و افراد می‌توانند 180 روز در کشورهای اروپایی بمانند.

افراد می‌توانند پس پایان اعتبار 6 ماهه ویزای مولتی شینگن، به آسانی ویزای خود را تمدید کرده و به اقامت خود ادامه دهند. در کل یکی از مهمترین دلایلی که افراد ویزای مولتی شینگن را دریافت می‌نمایند، همین زمان اعتبار بالای آن می‌باشد.

ویزای مولتی شینگن به چه افرادی داده می‌شود

افرادی که قصد دریافت ویزای مولتی شینگن را دارند، باید شرایط دریافت آن را داشته باشند. به طور مثال افراد باید از سوابق خوبی در سفر به کشورهای اروپایی برخوردار باشند. سفارت کشورهای اروپایی در زمان‌هایی که دادن ویزای مولتی شینگن به نفع کشورشان باشد، این نوع از ویزا را به راحتی برای افراد صادر می‌نمایند. به طور مثال اگر افراد قصد داشته باشند که این نوع از ویزا برای کارهای تجاری کشور مورد نظر دریافت کنند، کشور مربوطه راحت‌تر آن را ارائه می‌دهد.

مقایسه ویزای مولتی و سینگل شینگن

ما دو نوع ویزا داریم؛ ویزای بلند مدت و ویزای کوتاه مدت از نمونه‌های این ویزا می‌باشند. نوع ویزای بلند مدت که به نام ویزای مولتی شینگن معروف است را به خوبی مورد بررسی قرار دادیم. اما ویزای مولتی شینگن و سینگل شینگن چه تفاوتی با هم دارند؟ در این مورد می‌توان گفت افرادی که ویزای مولتی را دریافت می‌کنند، می‌توانند طی دفعات مختلفی از این ویزا استفاده کرده و به خاک کشور مورد نظر سفر کرد. اما ویزای سینگل شینگن را تنها می‌توان یک بار استفاده کرد و با خروج از کشور مورد نظر دیگر نمی‌توان به آن کشور برگشت.

در واقع می‌توان گفت ویزای سینگل به مانند ویزای یک بار مصرف می‌باشد که به ویزای یکبار ورود معروف است و ویزای مولتی چند بار مصرف می‌باشد و به چند بار ورود معروف می‌باشد. در نتیجه می‌توان گفت استفاده از ویزای چند بار ورود یا همان مولتی می‌تواند بهترین گزینه به حساب آید.

استفاده از آژانس‌ های مسافرتی مختلف برای دریافت ویزای مولتی شینگن

افرادی که قصد دریافت ویزای مولتی شینگن را دارند، می‌توانند از یک گزینه خوب برای دریافت این ویزا استفاده نمایند. این گزینه استفاده از آژانس‌های مسافرتی معتبر برای دریافت این نوع ویزا می‌باشد. این آژانس‌های مسافرتی نه تنها برای افرادی که زمان کافی برای دریافت ویزا و کارهای مربوط به آن را ندارند خوب می‌باشد، بلکه برای افرادی که تجربه کافی برای دریافت این نوع از ویزا را ندارند می‌تواند موثر باشد.

لازم به ذکر است این افراد باتجربه تنها می‌توانند، مقدمات و راه‌های میانبر را برای شما انجام دهند، اما بعضی از کارهای مربوط به این ویزا را باید خود افراد صورت دهند. از کارهایی که خود افراد برای دریافت ویزای مولتی شینگن باید نسبت به آن اقدام نمایند، می‌توان به مصاحبه حضوری، انگشت نگاری و… اشاره کرد.

نکات مهم برای دریافت ویزای مولتی شینگن

افرادی که قصد دریافت ویزای مولتی شینگن را دارند باید توجه نمایند که مدارک قانع کننده‌ای را از خود به سفارت مورد نظرشان ارائه دهند.

مشاوره با آژانس‌های مسافرتی معتبر که بتوانند شما را در امر دریافت این نوع از ویزای شینگن همراهی نمایند، می‌تواند بسیار موثر باشد.

هزینه این نوع از ویزا با ویزای عادی تفاوت آنچنانی ندارد و فقط مقداری بالاتر می‌باشد.

چنانچه از مدت زمان سفر خود با اطلاع نمی‌باشید، سعی کنید با دریافت ویزای مولتی شینگن خیال خود را راحت نمایید.

این نوع از ویزا را می‌توان برای سفر به هر کشوری که عضو پیمان شینگن باشد دریافت کرد و محدودیتی از این باب وجود ندارد. اما نوع کشور در مراحل و زمان دریافت آن تاثیر گذار می‌باشد.

در پایان می‌توان گفت استفاده از ویزای مولتی شینگن دارای مزایای خاص و منحصر به فردی می‌باشد، که افراد می‌توانند، با استفاده از آن سفری راحت داشته باشند. در متون بالا نکات خوبی در مورد این نوع از ویزا برای افراد بیان شد. توصیه ما به افرادی که قصد دریافت این نوع از ویزا را دارند این است که با استفاده از نکات گفته شده و توصیه‌هایی که صورت گرفته شد در راه دریافت این ویزا اقدام نمایند.

نکات مهم برای دریافت ویزای مولتی شینگن | یوروپ تورز

سوالات متداول ویزای مولتی شینگن

ویزای مولتی چیست؟

یکی از انواع ویزای شینگن، به ویزای مولتی شینگن یا ویزا (c) معروف است. این ویزا از لحاظ زمانی دارای اعتبار بیشتری می‌باشد.

یکی از مزایای ویزای مولتی شینگن چیست؟

یکی از مزایای دریافت این نوع از ویزا این است که اعتبار پاسپورت را تا حد زیادی بالا می‌برد.

مدت زمان اعتبار ویزای مولتی شینگن چیست؟

در واقع مدت اعتبار ویزاهای معمولی به صورت 90 روزه می‌باشد و افراد پس از اتمام آن باید خاک آن کشور را ترک کرده و به کشور خود بازگردند. اما ویزای مولتی شینگن دارای اعتبار زمانی دوبل می‌باشد و افراد می‌توانند 180 روز در کشورهای اروپایی بمانند.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!