راهنمای وقت سفارت لهستان | انواع + هزینه + شرایط

راهنمای وقت سفارت لهستان | انواع + هزینه + شرایط

اگر شما علاقمند به سفرهای خارجی باشید حتما خواهید دانست که برای سفر نیاز به اخذ ویزا دارید. در این میان کشورهایی وجود دارند که برای سفر به آن‌ها باید ویزای شینگن دریافت کنید.

برای دریافت ویزای لهستان نیز نیاز به گرفتن وقت سفارت لهستان است.

در این مقاله با این مقوله بیشتر آشنا خواهیم شد.

راهنمای وقت سفارت لهستان | یوروپ تورز

اولین گام برای گرفتن وقت سفارت لهستان

کشور لهستان که بیشتر افراد آن را با نام جمهوری لهستان می‌شناسند. یکی از کشورهای بزرگ قاره اروپا است. این کشور هشتمین کشور قاره اروپا است. به علت این که این کشور یکی از هم پیمانان اتحادیه اروپا محسوب می‌شود برای سفر به این کشور لازم است که حتما ویزای شینگن دریافت نمایید.

ویزای شینگن نوعی ویزا است که با آن می‌توانید به تمام کشورهای جزو اتحادیه اروپا سفر نمایید. برای دریافت این ویزا نیز لازم است که ابتدا در خواست ویزا از سفارت لهستان را بنمایید.

چگونه از سفارت لهستان وقت بگیرید

برای این کار اصلا لازم نیست به سفارت مراجعه نمایید. این کار کاملا به صورت آنلاین انجام می‌شود. برای گرفتن وقت سفارت لهستان گام به گام با ما همراه شوید.

ابتدا وارد سایت خدمات ویزا شده و نسبت به نوع ویزای درخواستی خود گزینه مورد نظر را انتخاب نمایید و سپس اقدام به پر کردن فرم آنلاین آن می‌کنید.

حال باید از فرم پر شده پرینت بگیرید و طبق مدارک درخواستی سفارت در روز و ساعت مقرر برای وقت سفارت لهستان مدارک را تحویل بدهید.

نکته مهم هنگام پر کردن فرم در این است که اطلاعات را کاملا صحیح و به درستی پر کنید. اگر شما در حین انجام این کار مرتکب اشتباه شوید و اطلاعات نادرست را پر نمایید. زمان وقت سفارت لهستان و همینطور هزینه پرداختی شما کاملا از بین رفته و تا حداقل سه ماه به شما اجازه وقت سفارت لهستان داده نخواهد شد.

چه مدارکی به صورت کلی برای دریافت وقت سفارت لهستان لازم است

در صورتی که شما فرم مورد نظر را پر نموده باشید، به شما لیستی از مدارک داده خواهد شد. که البته نسبت به این که شما چه نوع ویزایی در خواست نموده‌اید مدارکی بر آن اضافه می‌شود. اما یک سری از مدارک برای گرفتن ویزا به صورت کلی وجود دارد که به ذکر آن‌ها می‌پردازیم.

  • اصل و کپی پاسپورت به همراه ترجمه رسمی آن.
  • اصل و کپی شناسنامه و ترجمه رسمی.
  • فرم آنلاین پر کرده که از آن پرینت گرفته بودید.
  • اصل و کپی گواهی شغل با ترجمه.
  • سه قطعه عکس پرسنلی با مشخصاتی که بعدا ذکر می‌شود.
  • اسناد مالکیت یک ملک به نام متقاضی.
  • گردش مالی در سه ماه گذشته به نام فرد متقاضی.تراکنش‌ها باید کاملا عادی و با مقادیر مناسب باشد. سعی کنید که از حساب‌سازی غیر متعارف انجام ندهید. در وقت سفارت لهستان به این نکات توجه می‌شود.
  • گواهی تمکن مالی فرد متقاضی که توسط امور بین الملل بانک صادر شده است.
  • سند ازدواج و یا سند طلاق.
  • برنامه سفر.

اگر برای درخواست ویزا و گرفتن وقت سفارت لهستان دچار مشکل شده‌اید می‌توانید به وبسایت یوروپ تورز مراجعه نمایید. کارشناسان ما در این سایت آماده ارائه خدمات و مشاوره رایگان به شما می‌باشند.

در زمان وقت سفارت لهستان چه کسانی باید به سفارت بروند

در صورتی که شما برای تمام اعضای خانواده خود اقدام به درخواست ویزا نموده‌اید. در روز و ساعت اعلام شده وقت سفارت لهستان به این مکان مراجعه نمایید. توجه نمایید که فرم درخواست ویزا نیز باید برای تک تک افراد به صورت انفرادی پر شود. در روز وقت سفارت لهستان سعی نمایید که حدود 10 دقیقه زودتر در محل سفارت حاضر شوید. زودتر رفتن باعث اتلاف وقت شما می‌شود و دیر رفتن نیز باعث می‌شود که شما وقت سفارت لهستان را از دست بدهید.

در این روز باید افراد متقاضی برای انگشت نگاری و ارائه مدارک به شخصه مراجعه نمایند.

با توجه به این که بر حسب نوع ویزای درخواستی مدارک متفاوتی را باید در روز وقت سفارت لهستان ارائه دهید، می‌توانید به وبسایت یوروپ تورز جهت مشاوره و دریافت اطلاعات دقیق مراجعه نمایید.

چه مشکلاتی ممکن است که در زمان گرفتن وقت سفارت لهستان پیش آید

اگر شما در حین پر نمودن فرم آنلاین دچار مشکل شوید و یا این که اطلاعات نادرست در این فرم نوشته شود ممکن است که وقت سفارت لهستان برای شما رد شود و شما تا سه ماه قادر به درخواست مجدد نخواهید بود.

اما در صورتی که شما از آژانس‌های مسافرتی جهت این کار استفاده نمایید به علت سابقه طولانی این افراد در زمینه اخذ ویزا شما دیگر دچار مشکلات در این زمینه نخواهید شد. این گروه‌ها کاملا با زمان و سیستم وقت دهی سفارت‌ها آشنایی داشته و زمان دقیق آن را می‌دانند،به همین دلیل در این زمینه هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

دیگر این که شما در حین درخواست ویزا و گرفتن وقت سفارت لهستان باید به مسئول ویزا مدارک رزرو هتل و رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما و همچنین بیمه نامه مسافرتی را ارائه نمایید. در صورتی که شما از آژانس‌های مسافرتی برای این کار کمک بگیرید. دیگر از این گونه مشکلات نیز برای شما پیش نخواهد آمد.

چرا باید از سفارت لهستان وقت بگیریم

برای این که به لهستان سفر نمایید باید با مسئول ویزای ان کشور مصاحبه نمایید. به دلیل این که امروزه سیل گردشگران و یا افرادی که مایل به سفر به کشورهای دیگر هستند در سفارت خانه‌ها و کنسولگری‌ها باعث اتلاف وقت و بروز مشکل نشود، این سفارت خانه‌ها اقدام به راه اندازی سیستم وقت دهی به افراد متقاضی نموده‌اند.

موضوع قابل توجه در این کار این است که شما باید تا زمان مشخص شده صبر نمایید که این کار ممکن است از سه ماه تا یک سال به طول انجامد.

اما مطمئنا در صورتی که شما در پر نمودن فرم و انجام مراحل دچار اشتباه نشده باشید. زمان وقت سفارت لهستان با موفقیت به انجام خواهد رسید.

وقت سفارت لهستان در کمتر از یک ساعت

در صورتی که شما نیاز داشته باشید که وقت فوری از سفارت بگیرید می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر به این کار اقدام نمایید. معمولا کارگزاران و آژانس‌های مسافرتی نیز برای این کار هزینه بیشتری دریافت می‌نمایند.

اگر شما می‌خواهید وقت سفارت لهستان را در زمان کوتاه بگیرید می‌توانید به وبسایت یوروپ تورز مراجعه و با مشاوران در این زمینه مشورت نمایید.

هزینه‌ های گرفتن وقت سفارت لهستان و ویزا چقدر است

اگر شما اقدام به درخواست ویزای کوتاه مدت نموده‌اید. هزینه ان برای هر فرد حدود 60 یورو است که در روز وقت سفارت لهستان به صورت نقدی از شما دریافت می‌شود. این هزینه برای کودکان زیر 6 سال رایگان و برای 6 تا 12 سال 35 یورو است. حتما در روز وقت سفارت لهستان پول نقد به صورت یورو و به مقدار کافی همراه داشته باشد.

البته توجه نمایید که شما می‌توانید هزینه‌های ارسال ویزا به محل مورد نظر و یا ارسال پیامک را هم بدهید که تمام هزینه‌ها به صورت جداگانه محاسبه و از شما به صورت نقدی دریافت خواهد شد.

افراد زیر سن قانونی چگونه میتوانند ویزا دریافت نمایند

اگر شما در سفر به کشور لهستان کودک همراه دارید باید در روز وقت سفارت لهستان اجازه رسمی هر دو والدین یا سرپرست قانونی او را به همراه داشته باشید.اگر برای این کار از والدین و یا سرپرست وی امضا دارید. این امضا باید مورد تایید دفتر خانه رسمی و قانونی باشد.این اجازه نامه باید در تمام طول سفر به همراه کودک باشد.توجه نمایید که ممکن است بنا به دلایلی سفارت لهستان در روز وقت سفارت لهستان مدارک دیگری نیز درخواست نماید. شما باید هر نوع مدرک درخواستی سفارت را با دیگر مدارک ارائه نمایید.

عکس‌ های درخواستی ویزا باید دارای چه نکاتی باشد

برای این که در روز وقت سفارت لهستان از عکس شما ایرادی گرفته نشود عکس‌ها نیز باید مشخصه‌هایی داشته باشند که به ذکر آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • عکس باید از روبرو گرفته شده باشد و کاملا مشخص باشد.
  • کیفیت کاغذ عکس باید از نوع مرغوب باشد.
  • عکس باید به صورت رنگی گرفته شده باشد.
  • سایز عکس باید 3.5 تا 4.5 باشد.
  • از زمان گرفته شدن عکس نباید بیش از 6 ماه گذشته باشد.
  • زمینه عکس باید روشن باشد.
  • تمام سر تا روی شانه‌های فرد کاملا مشخص باشد. این قسمت باید حدود 70 تا 80 درصد عکس را پوشش دهد.
  • چشم‌ها باید کاملا باز و مشخص باشد. روی چشم‌ها را نباید مو پوشانده باشد.
  • فقط از عینک با شیشه روشن و بدون انعکاس نور می‌توان استفاده نمود.
  • پوشش سر با روسری و یا چادر امکان‌پذیر است. اما نباید این پوشش چانه و یا پیشانی و گونه‌ها را بپوشاند و یا سایه بر صورت فرد بیندازد.
  •  توجه نمایید که عکس‌هایی که موارد بالا را ندارند. اصلا مورد قبول سفارت نیست. در روز وقت سفارت لهستان به این نکات توجه نمایید.

دریافت وقت سفارت لهستان برای انواع ویزا

برای این که شما به کشور لهستان سفر نمایید باید بدانید که به چه نوع ویزایی نیاز دارید. در این قسمت به توضیح کوتاهی در مورد انواع ویزاهای کشور لهستان خواهیم پرداخت.

دریافت وقت سفارت لهستان برای انواع ویزا | یوروپ تورز

وقت سفارت لهستان برای ویزای تحصیلی

برای این کار لازم است که ویزای دانشجویی که یک نوع ویزای غیر مهاجرتی است اخذ نمایید. این نوع ویزا به شما اجازه می‌دهد تا در یک مرکز آموزشی عالی در کشور لهستان به ادامه تحصیل بپردازید. این نوع ویزا از یک هفته تا یک ماه طول می‌کشد به همین دلیل سعی نمایید تا برای گرفتن وقت سفارت لهستان از حدود چند ماه قبل از سفر خود اقدام نمایید. این افراد می‌توانند با توصیه نامه از استاد و نامه اشتغال به تحصیل برای دریافت ویزا اقدام نمایند.

وقت سفارت لهستان برای ویزای ازدواج

این نوع از انواع کمی پیچیده دریافت ویزا می‌باشد. اگر شخص خارجی برای ازدواج به کشور لهستان سفر کند لازم است تا مقامات این کشور درباره صحت این مطلب تحقیق نمایند و شما نیاز به شواهد دارید که ازدواج شما کاملا به صورت قانونی انجام پذیرفته است و شما باید مسئولین سفارت را در روز وقت سفارت لهستان کاملا مجاب نمایید. در این صورت شما می‌توانید به راحتی وارد خاک لهستان شده و بعد از مدتی یک شهروند لهستانی خوانده می‌شوید.

درخواست ویزای کار در روز وقت سفارت لهستان

در صورتی که شما مایل به انجام کار و یا امور بازرگانی در کشور لهستان باشید. باید در روز وقت سفارت لهستان درخواست ویزای کار نمایید. البته نوع ویزا‌ها کمی با یکدیگر متفاوت است. اما در کل به این نوع ویزا، ویزای کار لهستان اطلاق می‌شود. افراد متقاضی در این زمان می‌توانند فعالیت‌های بازرگانی و تجاری در این کشور انجام دهند. و یا به دنبال کار برای خود در این کشور باشند. در صورتی که شخص دارای شرکت یا کارخانه در کشور ایران باشد. باید روزنامه رسمی ارائه کند که این شرکت در ایران به ثبت رسیده است. همچنین باید لیست بیمه کارکنان خود را نیز ارائه دهد.

اما در صورتی که فرد متقاضی برای اخذ ویزای کار درخواست وقت سفارت لهستان را نموده است. باید همراه مدارک خود از سوی یک کارفرما دعوت نامه معتبر داشته باشد. برای این کار می‌توانید از یک کارفرما درخواست نمایید که با توجه به حرفه شما برای شما دعوت نامه ارسال نماید.

درخواست وقت سفارت لهستان برای ویزای توریستی

اگر شما علاقمند سفر به کشور لهستان برای بازدید از آثار تاریخی و مکان‌های گردشی آن هستید باید برای گرفتن وقت سفارت لهستان و دریافت ویزای توریستی اقدام نمایید. همانگونه که گفته شد برای دریافت هر نوع ویزا مدارک مشخصی مورد نیاز است. مدارک مورد نیاز دریافت ویزای توریستی لهستان نیز به شرح ذیل است.

  • پاسپورت که دارای اعتبار به مقدار سه ماه از اتمام روادید.
  • کپی ویزاهای تا سه سال گذشته.
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما.
  • اثبات تمکن مالی. برای افرادی که بازرگان هستند باید کارت بازرگانی که از وزارت بازرگانی مربوطه صادر شده است را ارائه کنند. در صورت کارمند بودن باید برگه حقوق رسمی مهر شده توسط سازمان تامین اجتماعی را به همراه داشته باشید. در صورت دانشجو بودن باید تاییدیه از دانشگاه و کارت دانشجویی به همراه داشته باشید.
  • برگه رزرو هتل.
  • صورت حساب بانکی تا سه ماه گذشته.
  • بیمه مسافرتی تا مبلغ 30 هزار یورو و کپی ؛ آن. این بیمه نامه باید در تمام کشورهای عضو معاهده شینگن معتبر باشد.

برای دریافت هر نوع ویزا می‌توانید به وبسایت یوروپ تورز مراجعه نمایید.

چگونه وقت و ویزا دریافت می‌کنید

بعد از این که در روز مقرر وقت سفارت لهستان به این سفارت مراجعه نمودید. بعد از انگشت نگاری و ارائه مدارک شما باید مدتی را منتظر پاسخ سفارت بمانید. البته این زمان بسته به ترافیک کاری سفارت از 1 هفته تا 1 ماه متغیر است.بعد از این زمان در صورت قبولی مدارک و اطلاعات درست شما می‌توانید به سفارت مراجعه نموده و ویزای خود را دریافت نمایید.

بخش کنسولی سفارت لهستان در چه روزهایی پاسخگوی متقاضیان است

فعالیت و ارائه خدمات در این بخش از سفارت لهستان در روزهای شنبه تا پنج شنبه ساعت 9 تا 13 بعد از ظهر است.

برای این که مدارک ویزا را ارائه نمایید، می‌توانید در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح به سفارت لهستان به بخش کنسولی آن مراجعه کنید.

هنگامی که وقت سفارت لهستان نیز برای شما تعیین شد. در روز مقرر از ساعت 10 صبح تا ساعت 12 شما زمان دارید که به سفارت مراجعه و درخواست خود را مبنی بر دریافت ویزا ارائه نمایید.

نکات مهم وقت سفارت لهستان

در صورتی که شما اقدام به درخواست ویزا و دریافت وقت سفارت لهستان را نموده‌اید. از شما مدارکی دریافت خواهد شد. برای این که این مدارک مورد قبول سفارت لهستان قرار گیرد باید تمامی مدارک کامل و به صورت خوانا با حروف بزرگ انگلیسی نوشته و پر شود.

اسم و فامیل متقاضی باید در تمام مدارک به یک صورت نوشته شده باشد. در صورتی که در یک مدرک نیز کمی ایراد وجود داشته باشد گرفتن ویزای شما نیز با مشکل روبرو خواهد شد.

حتما سعی نمایید که ترجمه مدارک شما از سوی یک دارالترجمه رسمی ترجمه شده باشد. در صورت عدم این کار مدارک شما فاقد اعتبار و صلاحیت شناخته می‌شود و در خواست ویزای شما رد خواهد شد.

دقت کنید که شما برای پر نمودن فرم فقط یک بار اجازه دارید. و در صورتی که شما فرم را پر و ثبت نمایید. دیگر نمی‌توانید آن را تغییر دهید. اما اگر شما خواسته باشید که زمان وقت سفارت لهستان خود را به روز دیگری موکول نمایید. می‌توانید بعد از گذشت بیست و چهار ساعت دوباره برای گرفتن زمان و پر نمودن فرم اقدام نمایید.

اگر شما نتوانسته باشید از فرم پر کرده پرینت بگیرید. بعد از 24 ساعت ایمیل به آدرس داخل فرم ارسال می شود. در این زمان سعی کنید که از فرم خود پرینت تهیه کرده شماره را ثبت نمایید. این شماره در روز وقت سفارت لهستان باید همراه شما باشد.

اگر باز هم نتوانستید پرینت بگیرید. باید دوباره اقدام به پر نمودن فرم نمایید. در صورتی که شما در گرفتن وقت سفارت لهستان دچار مشکل هستید می‌توانید به وبسایت یوروپ تورز مراجعه و با کارشناسان ما در این سایت مشاوره نمایید.

وقت سفارت لهستان و آدرس سفارت

این کشور نیز مانند چندین کشور دیگر در شهر تهران دارای سفارت است. سفارت هر کشور در کشور مبدا مانند خاک آن کشور محسوب می شود و قوانینی مانند کشور سفارت را شامل می‌شود.

آدرس سفارت لهستان نیز برای گرفتن وقت سفارت لهستان در شهر تهران، بلوار آفریقا، خیابان پیروز، پلاک 2 است.

ساعات کاری سفارت جهت درخواست ویزا

سفارت جمهوری لهستان از روز یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 صبح الی 15 بعد از ظهر آماده خدمت رسانی به کلیه مراجعین است.

توجه نمایید که این سفارت در روزهای تعطیلات رسمی کشور لهستان و کشور ایران تعطیل می باشد.

انواع ویزا برای سفر به کشور لهستان

برای این که به کشور لهستان و یا هر کشور خارجی دیگر ویزا درخواست نمایید. لازم است که ابتدا زمینه سفر خود را معین نمایید. زیرا درخواست هر نوع ویزایی به مدارک مشخصی نیاز دارد. و شما لازم است که ابتدا بدانید برای چه کاری به این کشور سفر خواهید نمود.

ویزاهای کشور لهستان بر اساس نوع و زمان دسته بندی می‌شوند. این ویزاها بر اساس مهاجرتی بودن یا غیر مهاجرتی بودن به دو دسته تقسیم می‌شوند و ویزاهایی که برای امری به غیر از مهاجرت اخذ می‌شود زمانی کوتاه‌تر و سرعتی‌تر دارد. اگر زمان سفر شما کمتر از 90 روز باشد اقدام به دریافت ویزای شینگن کوتاه مدت نمایید. اما در صورتی که سفری طولانی‌تر از این مدت به کشور لهستان در پیش رو دارید. نیاز است که به اخذ ویزای ملی لهستان اقدام نمایید.

به چه نکاتی در روز وقت سفارت لهستان باید توجه نمود

  • از کلیه مدارک خود حتما یک کپی تهیه کنید.
  • در روز وقت سفارت لهستان حتما آراسته و مرتب باشید.
  • پاسخ‌های شما کاملا درست و صادقانه باشد.
  • هیچ گونه وسیله الکترونیکی مانند گوشی و یا ساعت دیجیتالی همراه نداشته باشید.
  • هیچ سلاحی اعم از سرد و یا گرم همراه نداشته باشید.
  • همراه داشتن اسپری، فندک، کبریت و… ممنوع است.
  • فقط هزینه‌ها به صورت اسکناس یورو دریافت می‌شود. از دادن پول خرد جدا پرهیز نمایید.
  • از تاخیر در روز وقت سفارت جدا خودداری کنید.

در صورت هر گونه سوال وبسایت یوروپ تورز آماده پاسخگویی به شما می‌باشد.

به چه نکاتی در روز وقت سفارت لهستان باید توجه نمود | یوروپ تورز

سوالات متداول وقت سفارت لهستان

چگونه میشود وقت ویزا لستان را در یافت کرد؟

 بعد از این که در روز مقرر وقت سفارت لهستان به این سفارت مراجعه نمودید. بعد از انگشت نگاری و ارائه مدارک شما باید مدتی را منتظر پاسخ سفارت بمانید. البته این زمان بسته به ترافیک کاری سفارت از 1 هفته تا 1 ماه متغیر است.بعد از این زمان در صورت قبولی مدارک و اطلاعات درست شما می توانید به سفارت مراجعه نموده و ویزای خود را دریافت نمایید.

آدرس سفارت لهستان در تهران کجاست؟

آدرس سفارت لهستان نیز برای گرفتن وقت سفارت لهستان در شهر تهران ، بلوار آفریقا، خیابان پیروز، پلاک 2 است.
سفارت جمهوری لهستان از روز یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 صبح الی 15 بعد از ظهر آماده خدمت رسانی به کلیه مراجعین است.

چگونگی دریافت ویزای لهستان برای افراد زیر سن قانونی.

اگر شما در سفر به کشور لهستان کودک همراه دارید باید در روز وقت سفارت لهستان اجازه رسمی هر دو والدین یا سرپرست قانونی او را به همراه داشته باشید.اگر برای این کار از والدین و یا سرپرست وی امضا دارید. این امضا باید مورد تایید دفتر خانه رسمی و قانونی باشد.این اجازه نامه باید در تمام طول سفر به همراه کودک باشد.توجه نمایید که ممکن است بنا به دلایلی سفارت لهستان در روز وقت سفارت لهستان مدارک دیگری نیز درخواست نماید. شما باید هر نوع مدرک درخواستی سفارت را با دیگر مدارک ارائه نمایید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

1 نظر

پمی 13 آذر 1401 پاسخ

با سلام و خسته نباشید
تشکر بابت مطالب مفیدتون
گرفتن وقت سفارت همزمان با پر کردن اپلیکیشن فرم هست؟ ما خودمان انتخاب می کنیم وقت سفارت را؟
هنگامیکه وقت سفارت داریم و مدارک را باید تحویل دهیم، مصاحبه انجام خواهد شد؟
چه مدارک دیگری بغیر از مدارک اصلی برای ویزای کاری لهستان نیاز است؟
با تشکر