با بهترین دیدنی های اسلو آشنا شوید

با بهترین دیدنی های اسلو آشنا شوید

اگر ازجمله افرادی هستید که از سفر به کشورهای مختلف لذت می‌برید، جاذبه های توریستی اسلو در کشور نروژ را به‌هیچ‌عنوان از دست ندهید. ناحیه اسلو به‌عنوان پایتخت کشور نروژ یکی از زیباترین مناطق این کشور است که زیباترین چشم‌اندازهای کشور نروژ را می‌توانید در این منطقه به‌خوبی مشاهده کنید و یک سفر خاطره‌انگیز را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.در ادامه با دیدنی های اسلو آشنا خواهیم شد.

دیدنی های اسلو
دیدنی های اسلو

دیدنی ها و جاذبه‌های توریستی اسلو

ناحیه اسلو در کشور نروژ که در یک دره آب و در ناحیه‌ی ورودی تنگه‌ی اسکاژراک واقع‌شده است، توسط جنگل‌های همیشه سرسبز و زیبا به‌خوبی پوشیده شده است و همین امر سبب جذاب‌تر شدن این منطقه برای بازدید گردشگران سراسر جهان به‌عنوان یک جاذبه‌های توریستی در کشور نروژ گردیده است.

از جاذبه‌های توریستی اسلو می‌توان به اسکی‌های پرهیجان زمستانی اشاره کرد، همچنین علاوه بر تفریح و سرگرمی و بازدید از رستوران‌های زیبای ناحیه اسلو واقع در کشور نروژ، می‌توانید از موزه‌های تاریخی و گالری‌های جذاب دایر در این شهر نیز دیدن فرمایید و اطلاعات تاریخی و هنری خود را افزایش دهید.

دیدنی های اسلو
دیدنی های اسلو

موزه کان تیکی در اسلو در کشور نروژ

از میان دیدنی های اسلو که سالانه گردشگران بسیاری را از مناطق مختلف جهان برای بازدید به‌سوی خود جلب می‌کند، می‌توان به موزه کان تیکی اشاره کرد. موزه کان تیکی به‌عنوان یکی از زیباترین جاذبه‌های توریستی اسلو  درواقع نمادی از قایق بادبانی کان تیکی دست‌ساز­ی می‌باشد که هایر دال با استفاده از آن در سال 1947 توانسته است، مسافتی در حدود 8 هزار کیلومتر را به‌وسیله این قایق دست‌ساز بروی اقیانوس آرام حرکت کند.

این سفر دریایی سبب شده تا یک‌راه جدید برای مردم آمریکای جنوبی برای رفتن به جزایر پلی نزی باز شود، ازاین‌رو موزه کان تیکی به‌عنوان یکی از زیباترین نمادهای ماجراجویی و جاذبه‌های توریستی اسلو برای بازدید مردم سرتاسر جهان موردتوجه می‌باشد و شما می‌توانید در سفر خود به اسلو از قایق‌های دریای مورداستفاده درگذشته و صنایع‌دستی گوناگونی که در این موزه نگهداری می‌شود بازدید کنید.

دیدنی های اسلو
دیدنی های اسلو

بازدید از موزه مردم‌شناسی نروژ در اسلو

یکی دیگر از دیدنی های اسلو که بسیار هم موردتوجه بازدیدکنندگان سرتاسر جهان می‌باشد، موزه مردم‌شناسی نروژ است. این موزه‌ی زیبای نروژی باوجود دارا بودن دو بخش متفاوت امکان بازدید از دو موزه زیبا را در قالب یک موزه برای گردشگران خارجی فراهم کرده است.

بخش اولیه موزه مردم‌شناسی به‌عنوان یکی از زیباترین جاذبه‌های توریستی اسلو در نروژ در حقیقت برای نگهداری بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مجموعه‌های میراث فرنگی نروژ مورداستفاده می‌باشد و بخش دوم موزه در حقیقت یک فضای گسترده است که شامل بیشتر از 150 خانه تاریخی می‌باشد. در قسمت فضای آزاد موزه می‌توانید از کلیسایی که مربوط به قرن 13 میلادی است دیدن کرده و صنایع‌دستی زیبای فراوانی را که در این محل نگهداری می‌شوند را نیز مورد بازدید قرار دهید.

دیدنی های اسلو
دیدنی های اسلو

جاذبه‌های توریستی موزه اسکی هولمن کولن

با توجه به این‌که هرساله اسکی‌بازان زیادی برای بازدید از دیدنی های اسلو و اسکی در این منطقه زیبا در روزهای برفی زمستان به اسلو در نروژ سفر می‌کنند. شما با مراجعه به این موزه تاریخی که دارای اطلاعات 4000 ساله تاریخی ورزش اسکی می‌باشد، می‌توانید اطلاعات بسیار زیادی در رابطه با تاریخچه ورزش اسکی و رکوردهای ثبت‌شده اسکی‌بازان مطرح جهان را در اختیار داشته باشید.

 همچنین شما می‌توانید برای بازدید از جاذبه‌های توریستی اسلو به قسمت بالایی این سکوی پرش مخصوص اسکی رفته و از ارتفاع بالا زیبایی‌های منطقه جذاب اسلو را در یک نگاه ببینید. هم‌چنین این سکو به‌عنوان یکی از بهترین سکوهای شبیه‌ساز ورزش اسکی المپیک می‌باشد و هرساله قهرمانان اسکی برای تمرین بیشتر و شبیه‌سازی اسکی مسابقات در شرایط مشابه به این منطقه برای اسکی سفر می‌کنند.

دیدنی های اسلو
دیدنی های اسلو

خانه اپرا به‌عنوان یک جاذبه‌های توریستی اسلو

خانه اپرا واقع در اسلو در کشور نروژ که برای برگزاری مسابقات و اجراهای ملی و بین‌المللی رقص‌های باله و اجراهای زیبای اپرا در نظر گرفته‌شده است، می‌تواند به‌عنوان یکی دیگر از زیباترین جاذبه‌های توریستی اسلو واقع در کشور نروژ توجه شمارا به‌سوی خود جلب کند.

این ساختمان زیبا که از سنگ‌های مرمر گرانیتی سفید ساخته‌شده است، دارای پنجره‌های بسیار بلندی برای روشنایی بیشتر سالن و جذابیت بیشتر آن در کنار آب‌های خروشان ناحیه اسلو می‌باشد. همچنین این خانه اپرا که به‌عنوان یکی از دیدنی های اسلو شناخته می‌شود دارای 1100 اتاق می‌باشد و بزرگ‌ترین مرکز فرهنگی ساخته‌شده از سال 1300 میلادی تاکنون است.

دیدنی های اسلو
دیدنی های اسلو

زیبایی خیره‌کننده کلیسای جامع اسلو

کلیسای جامع اسلو به‌عنوان یکی از خاص‌ترین جاذبه‌های توریستی اسلو در کشور نروژ در حقیقت در سال 1691 میلادی جهت عبادت مسیحیان ساخته‌شده است، ولی به دلیل حفظ آثار تاریخی بارها در طی سال‌های متوالی موردبازسازی قرارگرفته است و هم‌اکنون به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های توریستی اسلو در کشور نروژ به‌حساب می‌آید.

از زیباترین  جاذبه‌های توریستی این کلیسای زیبا می‌توان به درب ورودی بزرگ برنزی طراحی‌شده با تزئینات زیبای جذاب و خطاطی‌های و نقاشی‌های منحصربه‌فرد تاریخی اشاره کرد. همچنین بعد از بازدید از این کلیسای زیبا می‌توانید از بازاری که در نزدیکی این کلیسای زیبا قرار دارد نیز بازدید به عمل‌آورید و وسایل موردنیاز خود را در سفر تهیه کنید.

دیدنی های اسلو
دیدنی های اسلو

آکر بریگه یکی از زیباترین جاذبه‌های توریستی اسلو

آکر بریگه در زمان‌های قدیم در حقیقت یک کشتی‌سازی متروکه بوده است ولی امروزه با راه‌اندازی مجدد آن می‌توان این منطقه را به‌عنوان یکی از زیباترین جاذبه‌های توریستی اسلو در کشور نروژ به‌حساب آورد. از جاذبه‌های زیبای آکربریگه می‌توان به معماری خاص و منحصربه‌فرد این مکان که ترکیب طراحی‌های معماری نوین و قدیمی می‌باشد اشاره کرد.

از دیگر جاذبه‌های توریستی اسلو در آکربریگه می‌توان به مغازه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های واقع در این منطقه اشاره کرد که سالیانه توریست‌های زیادی را از سرتاسر جهان به‌سوی خود جذب می‌کند.

دیدنی های اسلو
دیدنی های اسلو

نکات مهم در سفر به اسلو در کشور نروژ

در هنگام سفر به نروژ و بازدید از دیدنی های اسلو در این کشور، به این نکته توجه داشته باشید که منطقه اسلو دارای آب‌وهوای معتدلی می‌باشد. در حقیقت باوجود جذابیت‌های زیادی که جاذبه‌های توریستی این منطقه در کشور نروژ برای شما خواهد داشت، می‌توانید در تمامی فصل‌های سال به این منطقه زیبا سفر کنید.

در روزهای زمستان اسکی و اسکی‌بازی را می‌توان از جذاب‌ترین جاذبه‌های توریستی اسلو به‌حساب آورد و در روزهای تابستان نیز قایق‌سواری در آب‌های اسلو و بازدید از پارک‌های زیبا و سرسبز اسلو به‌عنوان یکی دیگر از جاذبه‌های توریستی اسلو  در کشور نروژ توجه توریست­های زیادی را  به‌سوی خود جلب می‌کند.

هزینه سفر به منطقه توریستی اسلو

توجه داشته باشید که برای بازدید از جاذبه‌های توریستی اسلو بهترین زمان سفر به این کشور از ماه می تا ماه آگوست می‌باشد، زیرا با گرم‌تر شدن هوا شما می‌توانید اقامت گاه‌های باقیمت ارزان‌تر جهت گذراندن سفر تفریحی جذاب خود در اسلو به دست بیاورید.

برای اقامت در منطقه اسلو می‌توانید از هاستل هایی که در این منطقه قرار دارند استفاده کنید. هزینه هاستل ها برای اقامت‌های یک‌شبه 220 تا 440 کرون (حدود 85 تا 150 هزار تومان) می‌باشد و شما می‌توانید بنابر نیاز خود اتاق‌های یک‌تخته یا چندتخته را جهت اقامت خود در ایام تابستان رزرو کنید.

 ولی با توجه به این‌که کشور نروژ یکی از گران‌ترین کشورها­ی جهان  می‌باشد، هزینه اقامت در هتل‌های ارزان‌تر این کشور از شبی 800 کرون (حدود 300 هزار تومان) برای یک اتاق دوتخته شروع می‌شود؛ بنابراین برای سفر به نروژ و بازدید از دیدنی های اسلو به شما توصیه می‌کنیم که تا حد امکان پول کافی به همراه خود داشته باشید و از وسایل حمل‌ونقل عمومی جهت صرفه‌جویی بیشتر در هزینه‌های خود استفاده کنید.

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نظرت چی بود؟

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!